McDonald's wyemituje własną walutę
Aby uczcić 50. rocznicę powstania jednego z najsłynniejszych burgerów na świecie – BigMaca, McDonald's postanowił stworzyć MacCoina, okolicznościową globalną walutę, która będzie dostępna w limitowanej serii, w 50. krajach na świecie, w tym także w Polsce. Kolekcjonerskie monety wydane zostały w pięciu unikatowych wzorach, z których każdy reprezentuje jedną dekadę obecności Big Maca na rynku.
Na ich odwrotach znajdziemy: kwiatową siłę lat 70., nawiązujące do pop-artu wzory z lat 80., odważne i abstrakcyjne kształty, które definiowały lata 90., wzory upamiętniajce pierwszą dekadę XXI w., koncentrujące się na technologii, a także reprezentujące ostatnie 10 lat kształty, ukazujące ewolucję komunikacji. Każda moneta jest wymienialna na jednego Big Maca.
W Polsce monety będzie można zdobyć poprzez specjalne przygotowane na tę okazję aktywacje na kanale @mamsmakanamaka w serwisie Instagram. – Odkąd 50 lat temu został wprowadzony do menu McDonald's, zdążył przemierzyć już cały świat i wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością od Wraszawy po Chicago, dostarczając niezapomniane wrażenia smakowe ludziom na całym świecie – mówi prezes i dyrektor generalny McDonald's, Steve Easterbrook.
Big Maca można kupić w ponad 100 krajach na całym świecie, a jego popularność wcale nie słabnie w ubiegłym roku tylko w Polsce sprzedano go w liczbie 22 mln sztuk. W 1986 roku Big Mac doczekał się również własnego wskaźnika ekonomicznego. Big Mac Indeks to opracowany przez brytyjski The Economist miernik siły nabywczej walut, w którym za punkt odniesienia służy cena burgera w poszczególnych krajach.
13