28.09.2016/11:26

Milenialsi na celowniku pracodawców

Dla wielu grup pracodawców pokolenie Y urodzone w latach 1983-2000 stało się główną grupą docelową kandydatów do pracy. Wiąże się to z dużymi wyzwaniami - czytamy w Rzeczpospolitej.

Z danych Deloitte wynika, że za dziesięć lat milenialsi mają stanowić zdecydowaną większość, bo trzy czwarte pracowników na świecie, ale już teraz są w centrum zainteresowania rekruterów i ekspertów HR. Nie ma konferencji dotyczącej rynku pracy, na której zabrakłoby dyskusji o pokoleniu Y - jego oczekiwaniach, potrzebach, a także sposobach na zwiększenie motywacji, zaangażowania i lojalności młodych pracowników.

Jak podaje Rzeczpospolita, w tegorocznym raporcie HRM Institute dotyczącym employer brandingu w Polsce aż 59 proc. pracodawców stwierdziło, że główną grupą docelową wśród kandydatów do pracy są dla nich młodzi profesjonaliści posiadający do sześciu lat doświadczenia zawodowego, a jedna piąta firm jako kluczowych kandydatów wskazała studentów lub absolwentów. Jedni i drudzy to przedstawiciele pokolenia Y, czyli osób urodzonych w latach 1983-2000.

Rzeczpospolita zwraca uwagę, że specjaliści zgodnie powtarzają definicję Chipa Espinozy, autora książki "Milenialsi w pracy", że dzięki dostępności internetu, mediom społecznościowym oraz mobilnej komunikacji jest to pierwsza w pełni globalna generacja.

Więcej w Rzeczpospolitej

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.