22.06.2018/12:43

Napoje mleczne w zgodzie z trendami

Wraz ze wzrostem temperatur rośnie spożycie jogurtów pitnych i napojów mlecznych. Aby wykorzystać zwiększony popyt na tego typu produkty, warto zadbać o ich szeroki wybór w sklepie.

Nie tylko w sezonie rynek napojów mlecznych charakteryzuje się relatywnie szybkim wzrostem na tle pozostałych segmentów rynku mleka. Jak zauważa Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska, wynika to przede wszystkim ze zmiany stylu konsumpcji żywności w Polsce, w której coraz większą rolę odgrywa tzw. konsumpcja w drodze. – Badania Głównego Urzędu Statystycznego wskazują, że Polacy coraz więcej czasu poświęcają pracy kosztem przyrządzania posiłków. W efekcie popularnością cieszą się produkty gotowe do bezpośredniego spożycia. Kategoria jogurtów pitnych i napojów mlecznych bardzo dobrze wpisuje się w ten trend – podkreśla ekspert.

Kategoria z widokami

Kategoria z jednej strony ma naturalną przewagę, bo jogurty pitne i napoje mleczne mogą stanowić samodzielny posiłek, z drugiej strony widać wyraźnie, że opakowania produktów zaliczających się do tej kategorii są dostosowywane do ich spożywania „w drodze”. – Na szczególną uwagę w tej kategorii zasługuje również żywność funkcjonalna, taka jak np. napoje mleczne dla sportowców, oraz zdrowotna, jak chociażby produkty bez laktozy dla osób, które jej nie tolerują. Są one odpowiedzią na rosnącą świadomość znaczenia diety w polskim społeczeństwie – komentuje Olipra. Dodaje, że wspomniane powyżej zmiany popytu mają charakter strukturalny, co pozwala oczekiwać, że dobra koniunktura na rynku jogurtów i napojów mlecznych utrzyma się również w kolejnych latach.

Zdrowie i innowacje

Na rynku zdecydowaną przewagę mają produkty markowe. Dariusz Sapiński, prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, wskazuje, że jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju napoje mleczne, konsumenci zdecydowanie chętniej wybierają produkty pochodzące od znanych polskich producentów niż te oznaczone markami własnymi sieci handlowych. – Nasza mleczarnia oferuje jogurty pitne i napoje mleczne, które mają udowodniony korzystny wpływ na zdrowie. Ich działanie jest szersze i bardziej znaczące niż to, które wynika ze zwyczajowej wartości odżywczej jogurtów – tłumaczy szef MLEKOVITY. – Wprowadziliśmy na rynek wyśmienite mleczne napoje proteinowe Super Body Active. To linia produktów stworzona z myślą o osobach uprawiających sport, zarówno amatorach, jak i profesjonalistach – dodaje. Zaznacza przy tym, że jego firma nieustannie pracuje nad unowocześnianiem procesów produkcyjnych oraz nad udoskonalaniem stosowanych technologii. – Dlatego dostarczamy produkty najwyższej jakości, zdrowe i nowoczesne, które spełniają aktualne oczekiwania konsumentów – akcentuje Dariusz Sapiński.

Czas na nowości

Nowe produkty wprowadza na rynek też Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol z Grajewa. Jeszcze tego lata pojawią się nowe smaki jogurtów pitnych Milko. To bardzo popularna wśród konsumentów linia napojów fermentowanych. Adresujemy ją do osób zainteresowanych racjonalnym odżywianiem i aktywnym spędzaniem czasu – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu w Grupie Mlekpol. Dodaje, że nowości w gamie produktów Milko to odpowiedź na sugestie konsumentów, ceniących czynny wypoczynek i naturalną dietę. Ekspertka zwraca uwagę, że na rynku najlepiej radzą sobie jogurty pitne w opakowaniach o wielkości między 250 a 330 ml. Podkreśla również, że w okresie od maja do września sprzedaż jogurtów do picia rośnie, gdyż konsumenci zastępują cięższe przekąski właśnie jogurtami, szczególnie naturalnymi. I dodaje: – Warto zauważyć, że naturalne jogurty pitne doskonale wpisują się w trend prozdrowotny. Wyróżniają się wysoką przyswajalnością białek i tłuszczu oraz dużą zawartością witaminy A i witamin z grupy B. Kultury bakterii jogurtowych są niezastąpione we wspieraniu prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego.

Modne dodatki

Z kolei Danone w ramach linii produktów Activia rozszerza portfolio o nowości – jogurty do picia ze zbożami i siemieniem lnianym w dwóch owocowych smakach: mango i ananas oraz gruszka i kiwi. Przedstawiciele firmy akcentują, że wprowadzenie nowych produktów na rynek będzie wspierane kampanią w telewizji, digital oraz działaniami w punktach sprzedaży. – Activia z siemieniem lnianym to propozycja dla zabieganych konsumentów, którzy chcą dbać o dobrze zbilansowaną dietę, ale trudno im znaleźć odpowiednią propozycję pomiędzy głównymi posiłkami. Każda butelka Activii zawiera wyselekcjonowane szczepy bakterii, w tym szczep bakterii Bifidus ActiRegularis – w jednej butelce jest ponad 4 miliardy tych bakterii – mówi Monika Olszewska, brand PR coordinator w firmie Danone. Activia z siemieniem lnianym to ikona nowej identyfikacji wizualnej marki. Odświeżono m.in. kolorystykę opakowań, zmieniło się także logo, dzięki któremu całość zyskała na lekkości. Warianty smakowe są teraz bardziej widoczne, dzięki czemu konsumenci mogą łatwiej znaleźć na półce swój ulubiony.

Pod presją czasu

Jak zwraca uwagę Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas, Polacy w ostatnich latach piją mniej mleka. – Mamy mniej czasu na przygotowanie posiłków, zarabiamy coraz więcej. Nie dziwne, że preferujemy produkty przetworzone, gotowe do spożycia, takie jak jogurty czy napoje mleczne – mówi analityk. W omawianej kategorii najpopularniejszym wariantem jest truskawkowy. Dużą popularnością cieszą się również egzotyczne mieszanki smakowe. Co ciekawe, ponad jedną czwartą wszystkich zakupów stanowią produkty probiotyczne.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.