24.11.2020/16:26

Nestle wchodzi do sieci Kaufland z ofertą zamienników mięsa. W detalu debiutuje Sensational Burger

Roślinne zamienniki mięsa od Nestlé trafiły na półki sieci sklepów Kaufland. Spożywcza spółka wprowadziła roślinne burgery kilka miesięcy temu do restauracji w Polsce, a teraz zdecydowano się na debiut w detalu.

Marka Garden Gourmet od 24 listopada dostępna jest w sieci sklepów Kaufland. Do sprzedaży detalicznej trafiły roślinne „mięso” mielone, burgery, klopsiki i fileciki.

O tym, że Nestle zadebiutuje z roślinnymi burgerami w sklepach spożywczych pisaliśmy już w portalu wiadomoscihandlowe.pl w lipcu br., kiedy roślinne burgery trafiły do dwóch sieci restauracji. Spożywczy gigant zdecydował się wejść do Polski z nowym produktem w dość trudnym czasie. Plany szerszego zaistnienia marki w kanale HoReCa pokrzyżowała pandemia. Sensational Burger czyli odpowiednik burgera wołowego nadal oferowany jest w gastronomii. Jego sprzedaż i promocja na pewno byłaby bardziej efektowna, gdyby produkt wprowadzany był na rynek w czasach bardziej sprzyjających gastronomii.

Kaufland jest pierwszą siecią, w której będzie można znaleźć produkty Garden Gourmet. W ramach marki Nestlé wprowadza do sieci sklepów sześć produktów na bazie roślin. Dostępne będą wegańskie zamienniki surowego mięsa mielonego oraz burgerów: Sensational Mince / Mielone oraz Sensational Burger. Nestlé wprowadza także cztery produkty stanowiące roślinną bazę do przygotowania dań: wegańskie burgery, wegetariańskie fileciki oraz klopsiki roślinne, a także klopsiki warzywne.

– Produkty na bazie roślin to obecnie jeden z kluczowych obszarów badań i rozwoju w naszej firmie. Jesteśmy przekonani, że tzw. dieta planetarna to dieta przyszłości – jest ona zarówno korzystna dla zdrowia, jak i pozwala na niższą ingerencję w środowisko naturalne. Dla Nestlé to także ważny krok w kierunku realizacji globalnego zobowiązania, by do 2050 roku osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych – mówi Marcin Popławski, Dyrektor Dywizji Kulinarnej Nestlé w Polsce i dodaje: – Ze względu na walory produktów roślinnych coraz częściej sięgają po nie zarówno zdeklarowani weganie czy wegetarianie, jak i osoby, które starają się jedynie ograniczyć mięso w codziennej diecie. Ten coraz silniejszy trend stanowi o ogromnym potencjale tego segmentu rynku.

Nestle wyjaśnia w komunikacie, że coraz więcej konsumentów decyduje się na ograniczenie mięsa w diecie. W Polsce aż jedna czwarta badanych deklaruje, że stara się zmniejszyć jego spożycie. Wśród przyczyn wymieniają troskę o zdrowie (24 proc.), dobrostan zwierząt (17 proc.) oraz planetę (14 proc.) . „Wprowadzanie roślinnych produktów marki na kolejnych rynkach to także ważny element strategii Nestlé i kolejny krok firmy na rzecz realizacji zobowiązań wobec konsumentów i środowiska” – informuje firma.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • O 24.11.2020

    Rozumiem, że firma jest wolna od testów na zwierzętach?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także