23.07.2020/19:18

Nestle zadebiutuje z marką Garden Gourmet w sieciach sklepów w Polsce. Na razie zamiennik mięsa trafia do HoReCa

Przez sieć dwóch restauracji debiutuje w Polsce marka Garden Gourmet od Nestle. Po zadomowieniu się burgerów roślinnych w kanale HoReCa, spożywczy gigant będzie wprowadzał swoje zamienniki mięsa do sieci detalicznych. Rozmowy w tej sprawie już są prowadzone.

Nestle zadebiutuje w Polsce z marką Garden Gourmet, specjalizującą się w roślinnych zamiennikach mięsa w dwóch sieciach restauracji 7th Street i Meet & Fit. Dopiero wtedy, gdy konsumenci poznają nową markę poprzez kanał gastronomiczny, Nestle rozpowszechni roślinne zamienniki mięsa w sklepach spożywczych. 

Markę Garden Gourmet dla gastronomii tworzy 14 różnych produktów, w tym wprowadzany właśnie do Polski Sensational Burger czyli odpowiednik burgera wołowego. W portfolio za granicą dostępne są również zamiennik mięsa mielonego, kurczaka grillowanego, kurczaka do sałatek, odpowiednik panierowanego kurczaka smażonego czy zamiennik wieprzowiny. 

Sensational Burger przygotowany jest na bazie roślinnych składników, takich, jak między innymi soja, pszenica, koncentrat buraczany i olej kokosowy. Białko dostarczane jest przez soję i pszenicę, olej kokosowy zapewnia wygląd marmurkowego tłuszczu, a koncentrat buraczany nadaje barwę wołowiny.

Dwie sieci restauracji, należące do firmy 7 Street zaproponują w menu trzy burgery z produktem Sensational Burger. Do wyboru będzie: amerykański burger z masłem orzechowym, szwajcarskie jalapeno i garden cheeseburger. Produkty będą oferowane w cenie około 25 zł. 

Nestle dedykuje markę Garden Gourmet osobom na co dzień jedzącym mięso, ale szukającym zdrowszych alternatyw lub wegetarianom, którzy tęsknią za smakiem mięsa. Sensational Burger to produkt wegański, oparty na białku sojowym i pszennym, ale wśród 14 SKU są również produkty wegetariańskie, zawierające np. jako – takie jak odpowiednik kuleczek mięsnych. Można spodziewać się, że i te produkty będą stopniowo wprowadzane do Polski, początkowo przez sieć cash&carry, a później przez sklepy detaliczne.

Nestle poszukuje obecnie miejsca, gdzie mogłoby magazynować produkty Garden Gourmet w naszym kraju. Burgery trafiają do sieci restauracji w formie zamrożonej, a w Polsce na razie firma nie ma magazynów na mrożonki. Sensational Burger produkowany jest w Czechach. Zaopatrzenie restauracji odbywa się na razie z magazynów naszych południowych sąsiadów. Niektóre wyroby Garden Gourmet produkowane są również w fabryce Nestle w Izraelu.  

W sklepach produkty Garden Gourmet mają być eksponowane w ladach chłodniczych. Czas przydatności do spożycia roślinnych zamienników mięsa wynosi około 1 miesiąca od wyprodukowania. 

Debiut marki Garden Gourmet w Polsce został opóźniony przez pandemię Covid-19. Początkowo Nestle planowało wprowadzić roślinne hamburgery w marcu br., ale początek ich sprzedaży wstrzymał lockdown.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.