12.03.2021 / 15:10
StoryEditor

Netto + Tesco i wszystko jasne! Polacy wybrali dyskonty! Przejęcie potwierdza trend

Dyskont sieci Netto Polska w koncepcie 3.0 (Netto Polska)
W Niemczech udział dyskontów w rynku detalicznym już dawno przekroczył 40 proc., w Polsce jest to według szacunków firmy PMR ok. 27 proc. Przejęcie hiper- i supermarketów Tesco przez duńskiego dyskontera Netto potwierdza to, że Polacy tak jak niemieccy sąsiedzi wybrali mix niskiej ceny i dobrej jakości z ograniczoną, ale dokładnie wyselekcjonowaną ofertą. Z danych GfK wynika, że polscy konsumenci w dyskontach wydają już ponad 37 proc. swoich budżetów na FMCG, czyli m.in. na żywność i produkty drogeryjne.

Pierwotnie tekst został opublikowany na portalu wiadomoscihandlowe.pl w lipcu 2020 r.

Przejęcie sklepów Tesco przez Netto potwierdza wieloletni rynkowy trend, który pokazuje d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.09.2025 / 16:32
StoryEditor
Blisko czy wygodnie? Polacy zdradzają, gdzie będą oddawać butelki
System kaucyjny w Polsce: co zdecyzuje o wyborze punktu zwrotu opakowań? (fot. Katarzyna Pierzchała)

System kaucyjny zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim – codzienne wybory konsumentów. Gdzie będzie nam najłatwiej oddać butelki i puszki: tuż za rogiem, w samoobsługowym automacie, czy w miejscu, które przyjmie wszystko naraz? Najnowsze badanie pokazuje, co dla Polaków ma największe znaczenie – i potrafi zaskoczyć wynikami.

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to nie tylko zmiana prawa, ale także rewolucja w codziennych nawykach milionów ludzi. Z badań UCE Research dla portalu wia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.09.2025 / 09:07
StoryEditor
Orlen Paczka rośnie w siłę. Już 7 tys. maszyn w sieci, a oto plany na koniec roku
Na zdj. automat paczkowy Orlen Paczki (fot. Orlen)

Sieć punktów odbioru Orlen Paczki liczy już 14 tys. lokalizacji. Połowa z nich, czyli 7 tys., to automaty paczkowe. W pierwszym półroczu br. liczba nadanych paczek podwoiła się.

Automat paczkowy numer 7 tysięcy w sieci Orlen Paczki stanął pod katowickim Spodkiem podczas turnieju EuroBasket 2025, w. Odwiedzający strefę kibica mogą odebrać w nim paczki z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 04:10