08.10.2020/10:40

Nie lubimy mieć długów – jak ich unikać?

Dzisiaj niemal wszystko opiera się na długu. Pożyczamy my, nasze firmy, a nawet kraje, w których mieszkamy. Na samochody, mieszkania, inwestycje… Czasem po to, by zachować płynność finansową. Często nie chcemy tego robić, ale nie mamy wyboru. Podobnie jest z oprogramowaniem dla e-commerce i m-commerce. Okazuje się jednak, że można uniknąć zaciągania długu technologicznego. I jest to stosunkowo proste.

O długu technologicznym mówimy wtedy, kiedy – z różnych powodów – wybieramy drogę na skróty i rozwiązujemy jakiś problem tylko powierzchownie. W danym momencie pożar zostaje opanowany, ale niedogaszone iskry staną się w przyszłości zalążkami następnych pożarów – tego możemy być pewni. Łatwo o to szczególnie w sytuacji, w której zmiany w kodzie musimy wprowadzać w sposób zsynchronizowany, np. w wersjach aplikacji przeznaczonych na różne systemy. W jaki sposób zatem uchronić się przed zaciągnięciem długu technologicznego?

Serwis i aplikacja w jednym – FlexPWA

Odpowiedzią jest wdrożone przez firmę MediaAmbassador.com rozwiązanie FlexPWA łączące aplikację typu SPA (ang. Single Page Application) z mocno promowanym przez Google standardem PWA (ang. Progressive Web Apps) oraz protokołem TWA (ang. Trusted Web Activity), który pozwala na wykorzystanie tego samego stosu technologicznego do wygenerowania nie tylko serwisu internetowego (jako aplikacji działającej w przeglądarce), lecz także aplikacji mobilnych – zarówno dla systemu iOS, jak i na Androida. Dzięki temu można ograniczyć wystąpienie błędów i różnic podczas aktualizacji oprogramowania oraz znacząco obniżyć koszty jego wytworzenia i utrzymania, ponieważ w ramach jednego wdrożenia uzyskuje się dwa kanały (desktop i urządzenia mobilne) komunikacji z klientem końcowym.

Jak wykorzystać innowację?

O unikatowości oferowanej usługi decyduje nie tylko jej technologia, lecz także kompleksowość. To strategiczna współpraca firm MediaAmbassador.com i eService. Pierwsza z nich odpowiada za silnik aplikacji, druga dostarcza bramkę płatniczą i terminal. Dzięki temu klient otrzymuje produkt kompletny, a do tego skrojony na miarę swoich potrzeb.

Bramka od eService daje aktualny podgląd statusu transakcji, a także pozwala samodzielnie generować raporty według określonych kryteriów i swobodnie zarządzać transakcjami – wszystkie te czynności są wykonywane z jednego miejsca! Dużym udogodnieniem jest automatyczne raportowanie z transakcji rozliczeniowych oraz zarządzanie dostępami do panelu administratora (ang. back office). Z kolei za sprawą wielokanałowości (ang. omnichannel) możliwe jest dokonywanie płatności zarówno w trybie online poprzez serwis e-commerce, jak i offline – poprzez terminal płatniczy. Co to oznacza w praktyce? Towar rezerwuje się online, a zakupy finalizuje stacjonarnie, lub też kupuje się produkt stacjonarnie i korzysta na miejscu z zautomatyzowanej usługi płatności online. Co ważne, rozwiązanie zaprojektowane przez eService umożliwia również dokonywanie całkowitych lub częściowych automatycznych zwrotów środków płatniczych oraz unieważnianie transakcji. W ramach usługi dostępnych jest blisko 200 banków z Polski oraz wszystkie najpopularniejsze metody płatności: Mastercard, Visa i BLIK, portfele elektroniczne: Masterpass, Google Pay, Apple Pay i PayPal, a także płatności cykliczne, OneClick i usługa SafeLink.

Dlaczego UX jest kluczem do sukcesu w e-commerce?

Odwiedzający e-sklep potrzebuje raptem 50 ms, aby zaczęło się w nim kształtować wrażenie na temat oglądanej strony. Już od tego momentu zaczyna się nieustanna walka o wygodę klienta i o to, aby nie zdecydował się opuścić e-sklepu. Pozostanie użytkownika w serwisie zależy w dużej mierze od UX (ang. user experience). Czym jest UX? Najkrócej rzecz ujmując, jest to odpowiednie połączenie designu, informacji i nawigacji po to, aby uczynić stronę/aplikację jak najbardziej użyteczną czyli taką która spełnia potrzebę odbiorcy. Warto pamiętać, że słaba użyteczność to jeden z krytycznych czynników wpływających na konwersyjność (skalę sprzedaży), a ponad połowa projektów e-commerce ma problem, aby przetrwać pierwsze trzy lata swojego funkcjonowania ze względu m.in. na generowanie zbyt małych obrotów.

Z tego też powodu w aplikacji FlexPWA przykłada się do tej kwestii ogromną wagę. Dzięki tylko różnicowej wymianie danych użytkownik porusza się po serwisie bardzo płynnie i szybko. Kolejne strony nie muszą pobierać swojego pełnego obrazu z części serwerowej – jest uzupełniane wyłącznie niezbędne minimum, aby użytkownik mógł korzystać z następnego ekranu e-sklepu. Z kolei intuicyjny przebieg procesu płatności, który przekłada się na poczucie bezpieczeństwa użytkownika, został zapewniony dzięki doskonale zaprojektowanemu pod względem UX ekranowi bramki. Sama płatność może być dokonywana już bezpośrednio na stronie sklepu internetowego.

Trzy klucze do optymalizacji: procesy, procesy, procesy…

Z perspektywy klienta (właściciela e-biznesu) niezmiernie ważnym aspektem serwisu jest jego integracja z zewnętrznymi systemami, np. z ERP. Zapewnienie stałego podglądu stanów magazynowych (tak aby kupujący nie miał możliwości opłacenia towaru niedostępnego), generowanie i przesyłanie faktur rozliczeniowych, automatyczne tworzenie list zamówień oczekujących na realizację i wydawanie polecenia ich kompletacji, aktualizowanie statusów zamówień, czy też kontrolowanie stanów magazynowych i w razie potrzeby automatyczne zamawianie brakujących towarów u dostawców – to procesy, których zintegrowanie z serwisem-aplikacją nie jest dla twórców FlexPWA wyzwaniem.

Lwią część całkowitych kosztów e-commerce stanowi logistyka, dlatego kluczem do optymalizacji operacyjnej jest wsparcie już na poziomie oprogramowania wszelkich działań z nią związanych. W ramach wdrożenia zapewniane są doradztwo i integracja procesów w maksymalnie szerokim obszarze, dzięki czemu klient może poczynić znaczne oszczędności w zakresie godzin pracy operatorów (np. może manualną obsługę zwrotów zastąpić obsługą automatyczną – odpowiednie formularze i mechanizmy wspierają ten proces już od samego początku, czyli od strony końcowego klienta).

Szczegóły akcji na www.sklepywsieci.com
 

   

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także