Odwiedziliśmy 5 Market. Zobacz obszerną galerię zdjęć nowego konceptu Stokrotki
25 kwietnia w Lublinie, przy ul. Głębokiej 8A, ruszyła pierwsza placówka w formacie convenience giełdowej Emperii. Redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl odwiedziła testowy sklep 5 Market (czyt. Piątka Market). Zapraszamy do zapoznania się z obszerną fotogalerią zdjęć z naszej wizyty w pilotażowej placówce uruchomionej przez właściciela Stokrotki.
Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding i sieci Stokrotka będzie gościem zbliżającego się 10. Kongresu Rynku FMCG 20107. Kliknij i zobacz!
Sklepów 5 Market do końca 2017 roku ma powstać kilkanaście. O tym, że notowany na GPW właściciel Stokrotki planuje wejście w nowy format, wiadomo było już od jesieni minionego roku. Początkowo informowano, że 5 Market zadebiutuje na rynku w pierwszym kwartale w Świdniku, jednak ostatecznie premiera konceptu się opóźniła, a wybór padł na miasto, z którego wywodzi się Emperia, czyli Lublin.
Sklepy 5 Market - po początkowych testach - rozwijane będą we franczyzie, a ich powierzchnia wyniesie od 100 do 150 mkw. Emperia największy potencjał do rozwoju nowego konceptu widzi w dużych aglomeracjach miejskich. Jednak obecnie rozwój sieci determinować będzie układ sieci centrów dystrybucyjnych, które działają pod Warszawą i w Lublinie. Można się spodziewać, że to właśnie wokół m.in. tych dwóch miast skupiony zostanie rozwój sieci na początkowym etapie. Równocześnie warto nadmienić, że jeszcze w tym roku ruszy w okolicach Sosnowca kolejny magazyn Stokrotki.
Prezes Emperii Dariusz Kalinowski zdradza, że sklepy 5 Market uruchomione zostaną jeszcze w jednej lub dwóch innych wersjach. - W każdej z nich będzie testowany nieco inny dobór produktów, głównie w obszarze produktów świeżych - podkreśla szef firmy. Testy nowego projektu handlowego mają być prowadzone przez cały 2017 r., a pełnego wdrożenia konceptu na rynku spodziewać należy się w 2018 r.
Jak twierdzi Emperia, nowe placówki detaliczne "będą odróżniać się od innych sklepów działających w formacie convenience na rynku". - Oparte będą mianowicie na formule franczyzowej, a ich mocną przewagą będą artykuły świeże i optymalnie dopasowany asortyment, w zupełności wystarczający do zaopatrzenia gospodarstwa domowego we wszystkie podstawowe artykuły spożywcze - tłumaczy sieć.
Na załączonych do niniejszego tekstu zdjęciach zauważyć jednak można, iż nowy projekt Emperii jest w środku bardzo podobny do innych konceptów już obecnych na polskim rynku. W środku sklepu utrzymano zieloną, podkreślającą świeżość kolorystykę, znaną ze sklepów Stokrotki, ale także choćby z konkurencyjnej Żabki. Sklep promowany jest hasłem "Zakupy na piątkę" i działa przez siedem dni w tygodniu w godzinach od 6 do 23.
Zgodnie z aktualnymi trendami na rynku, każdy z głównych działów w sklepie jest wyraźnie podpisany. W placówce wyróżniają się drewniane, dobrze oświetlone regały z pieczywem (Wypiekane ze smakiem) oraz z winem (Kraina wina). Z kolei warzywa i owoce umieszczone zostały w plastikowych skrzynkach, co sugeruje osobom odwiedzającym, że produkty te trafiły do sklepu bezpośrednio od rolników i są świeże.
5 komentarzy
-
14.05.2017
Koncept nie broni się boję kasowy zabudowany mało przejrzysty. Standard nieco obskurny. Jak na lata 90 ok ale nie dziś
-
13.05.2017
Z tymi wszystkimi sklepami jest jeden zasadniczy problem, w każdym jest to samo. Te same globalne marki, zero nowości, brak odkrywczości
-
09.05.2017
Na pewno nie 5-tka - bo to błąd ortograficzny!
-
08.05.2017
pięć-market? idę do pięć-marketu? ale durnota...
-
08.05.2017
Co ma znaczyć ta nazwa?
8