09.12.2019/14:11

Oleksandr Koliakin, szef sieci detalicznej w Grupie Shell na Europę Środkową [PEŁNY WYWIAD]

Wywiad z Oleksandrem Koliakinem, dyrektorem generalnym ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Oleksandr Koliakin, szef detalu Shell CEE: Sytuacja sprzyja stacjom paliw [WYWIAD]

.

Rynek stacji paliw w Polsce ma się całkiem dobrze?

Na rynek na pewno pozytywnie wpłynęło skuteczne ograniczenie szarej strefy w ostatnich latach, co odnotowali wszyscy duzi gracze. Shell również to odczuł: odnotowaliśmy wzrost sprzedaży paliw szlachetnych, co przełożyło się na większe obroty i wyższe podatki odprowadzone do budżetu w ciągu ostatnich 2-3 lat.  

Jeśli chodzi o sprzedaż pozapaliwową, to widoczny jest ogromny skok jakościowy na polskim rynku w zakresie oferty. Wielu firm inwestuje w ten obszar, i to niezależnie od zakazu handlu w niedziele, o którym mówiło się, że przyczyni się do wysypu sklepów na stacjach paliw. Widać jednak, że nadal większe zakupy polscy klienci robią w sklepach spożywczych. Ale też coraz częściej zaglądają na stacje paliw np. na kawę czy kanapkę, oszczędzając dzięki temu czas, ale też wiedząc, że jakość oferty będzie często na poziomie dobrej kawiarni. 

Jak wyglądają plany inwestycyjne sieci Shell w Polsce. Przez ostatnie 2-3 lata firma koncentrowała się na modernizacji sieci stacji. Na jakim etapie jest program i kiedy zostanie sfinalizowany?

Nasz program modernizacyjny nie dotyczy tylko Polski, ale całego regionu Europy Centralnej i Wschodniej. W całym regionie CEE w ciągu ostatnich kilku lat odnowiliśmy już blsiko 420 punktów. W Polsce od 2015 roku wyremontowaliśmy już prawie połowę stacji naszej sieci, w tym prawie 25 procent – w ubiegłym roku. W tym roku otworzyliśmy 200. stację w nowym formacie i planujemy w najbliższych miesiącach wyremontować kolejne 25-30 proc. sieci. Plan jest taki, aby do końca 2020 r. całość naszej sieci w Polsce była odświeżona, unowocześniona i lepiej dostosowana do aktualnych potrzeb konsumentów.

Jak wyglądają wprowadzane na stacjach zmiany? Czy przynoszą efekt w postaci wzrostu sprzedaży?

Należy pamiętać, że każda stacja jest unikalna i realizuje różne misje klientów, którzy je odwiedzają. Dlatego rozwijamy kilka różnych formatów stacji. Mamy sklepy dedykowane osobom podróżującym na długie dystanse i chcącym odpocząć w podróży, są także formaty dla tych którzy przyjeżdżają, żeby zrobić drobne zakupy, lub takie placówki, do których klienci przyjeżdżają, żeby się spotkać, porozmawiać i spędzić trochę czasu razem.

Modernizując nasze stacje musimy więc brać pod uwagę funkcje jakie pełnią. Pod tym względem ulepszamy nasze stacje, chcemy, żeby atmosfera w naszych sklepach przypominała przytulne kawiarnie i miejsca, gdzie ludzie mogą fajnie spędzić czas, a przy okazji zrobić zakupy. Na siedmiu naszych stacjach uruchomiliśmy także bardzo ciekawy koncept restauracyjny – bistro, gdzie klienci mogą zjeść świeżo przygotowane pełnowartościowe posiłki jadąc w długie trasy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.