30.10.2020/16:05

Operator sieci Pizza Hut i KFC: Jesteśmy lepiej przygotowani do drugiej fali pandemii

Na koniec III kw. br. funkcjonowało 98 proc. wszystkich restauracji AmRest. Zanotowano znaczący wzrost udziału klientów stołujących się na miejscu w lokalach, w stosunku do udziału tego kanału sprzedaży w poprzednim kwartale.

W rezultacie wstępna sprzedaż grupy Amrest w tym okresie wyniosła 441,4 mln euro, co oznacza spadek o 12,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W porównaniu z poziomem z drugiego kwartału 2020 r. sprzedaż poprawiła się o 62,2 proc., a w porównaniu do wyniku za pierwszy kwartał 2020 - o 7,2 proc.

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, osiągnął w trzecim kwartale 2020 r. 86,6 proc. Dla porównania, w pierwszym kwartale 2020 roku wynosił on 91,1 proc., a w drugim kwartale 2020 roku 67,8 proc.

Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w III kw. 2020 198,5 mln euro, co stanowi spadek o 9,1 proc. w porównaniu do III kw. 2019 r. i wzrost o 48,6 proc. w stosunku do II kw. 2020 r.

Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w III kw. 2020 42,8 mln euro i były o 22,2 proc. niższe niż przed rokiem, ale o 91,8 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale (II kw. 2020 r.).

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w III kw. 2020 kształtowała się na poziomie 167,2 mln euro i była o 16,2 proc. niższa niż przed rokiem, ale 80,9 proc. wyższa niż w II kw. 2020 r.

Przychody na rynku chińskim w III kw. 2020 osiągnęły poziom 24,7 mln euro i były o 4,5 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku oraz o 28,4 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale (II kw. 2020 r.).

Przychody segmentu "pozostałe" wyniosły w III kw. 2020 8,1 mln euro i były o 1,5 proc. niższe, niż przed rokiem, ale 77,3 proc. wyższe niż w II kw. 2020 r.

- Obserwując rosnącą liczbę zakażeń COVID-19 w całej Europie i poza nią, AmRest ciągle koncentruje się na zdrowiu i bezpieczeństwie gości i pracowników oraz stosuje się do surowych środków bezpieczeństwa zalecanych przez władze lokalne, które zostały wprowadzone są na początku tego roku w całej sieci restauracyjnej - powiedział Mark Chandler, CEO AmRest.

- W międzyczasie zwiększaliśmy nasze możliwości realizacji dostaw do domu, optymalizując cyfrowy kanał obsługi zamówień z wykorzystaniem obserwacji i doświadczenia, które nabywaliśmy podczas pierwszej fali pandemii. W związku z tym czujemy się przygotowani jeszcze lepiej niż wiosną tego roku, aby zapewnić naszym klientom płynne przejście z obsługi w lokalu do alternatywnych kanałów sprzedaży – dodał.

- Wierzę, że podjęte działania pozwolą nam złagodzić skutki restrykcji ograniczających możliwość spożywania posiłków w restauracjach wprowadzonych ostatnio przez rząd w niektórych krajach europejskich i skupić się w tych regionach na efektywnej realizacji zamówień z dostawą do domu, na wynos oraz złożonych w punktach drive- thru - podsumował Mark Chandler.

 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • PrzeciwZabijaniu 31.10.2020

    Zwierząt żal

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także