27.02.2020/10:59

Paweł Nowak, Goodvalley: Produkcja mięsa wpływa na planetę. Trzeba to robić inaczej. Pogoń za ilością odbywa się kosztem klimatu

Największym wyzwaniem w branży mięsnej jest integracja i kontrolowanie wartość całego łańcucha, a nie pojedynczych jego części, powiedział Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley w debacie „Branża mięsna: innowacje, szanse i wyzwania” podczas Kongresu Mięsnego ’20.

Powinniśmy zadać sobie pytanie, czego oczekuje konsument. Czy konsument będzie płacił więcej za mięso i twierdził, że to jest właściwa cena. Łatwiej podnieść cenę pietruszki niż schabu. Powoli ludzie zaczynają rozumieć że mięso powinno być droższe. Produkcja mięsa wpływa na planetę. Trzeba to robić inaczej bo pogoń za ilością odbywa się kosztem naszego klimatu.

Zapytany o koncentrację na rynku mięsnym w Polsce Paweł Nowak powiedział, że firma Goodvalley dopinguje integracji pionowej. Jako przykład podał sukces branży drobiarskiej. Podmioty z tej branży integrują cały łańcuch i na tym polega jej sukces. 

Dyrektor zarządzający Goodvalley odniósł się również do wystąpienia ministra Jana Krzysztofa Ardanowskiego, który przypomniał, że od tygodnia w Polsce obowiązuje prawo, na mocy którego rolnicy mogą tworzyć w swoich zakładach małe ubojnie.

- Myślę, ze jest tez miejsce dla małych ubojni i lokalnych produktów. Natomiast jeśli chodzi o dużych przetwórców, potrzeba integracji -  dodał Paweł Nowak.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Goodvalley największym wyzwaniem dla branży w dłuższej perspektywie jest ochrona środowiska. 

Z badań Goodvalley wynika, że najważniejsze dla konsumentów podczas wyboru mięsa są jakość. Aż jedna trzecia ankietowanych twierdzi, że klienci zwracają uwagę na oznakowanie „wolne od …”. Równie liczna grupa kieruje się zdrowiem i oryginalnymi wrażeniami smakowymi. 

Respondenci mogli wskazać najmniej ważne trendy podczas kupowania mięsa. Wskazali, że nie są dla nich istotne wygoda i atrakcyjna cena. Jednak niewiele osób wśród najważniejszych zagadnień wskazało, że przy wyborze mięsa kieruje się informacjami o nowoczesnym i wydajnym rolnictwie, możliwości identyfikacji pochodzenia pozytywnymi wrażeniami smakowymi czy lokalnym pochodzeniem produktów.  
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.