09.08.2017 / 15:20
StoryEditor

Piotr i Paweł Po Drodze - znamy nowe szczegóły projektu sklepu na stacjach BP

Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Piotr i Paweł Po Drodze - nowy koncept sklepu na stacjach BP - 1
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Piotr i Paweł Po Drodze - nowy koncept sklepu na stacjach BP - 2
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Piotr i Paweł Po Drodze - nowy koncept sklepu na stacjach BP - 3
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w lipcu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Sześć miesięcy dają sobie sieci Piotr i Paweł oraz BP na przetestowanie nowego konceptu sklepu przystacyjnego o nazwie Piotr i Paweł Po Drodze - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Pod koniec stycznia zapadnie decyzja odnośnie przyszłości projektu. Jeśli firmy zdecydują się na skalowanie konceptu, to do połowy 2019 r. w Polsce może działać nawet 150 tego rodzaju sklepów na stacjach BP.

O pierwszym, pilotażowym sklepie Piotr i Paweł Po Drodze, uruchomionym w Al. Jerozolimskich 144 C w Warszawie, pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl już pod koniec lip...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Paweł Jachowski
18.12.2025 / 15:24
StoryEditor
Chiny nakładają nowe cła na unijną wieprzowinę. "To dobra i zła wiadomość"
Chiny nakładają nowe cła na unijną wieprzowinę. ”To dobra i zła wiadomość” (fot. Canva)

Właśnie zaczęły obowiązywać nowe stawki taryf celnych na wieprzowinę i produkty z mięsa wieprzowego z UE. Jak branża i eksperci podchodzą do tej decyzji Pekinu? Czy może to wpłynąć na ceny wyrobów mięsnych w polskich sklepach?

 

Dlaczego Chiny nakładają nowe cła na unijną wieprzowinę?

Od środy 17 grudnia 2025 roku zaczęły obowiązywać nowe stawki chińskich ceł na import wieprzowiny oraz podrobów wieprzowych z Unii Europejskiej. Ministerstwo Handlu Chin (MOFCOM) twierdzi, że nowe cła to efekt prowadzonego przez Chiny dochodzenia antydumpingowego. Władze Państwa Środka utrzymują, że unijna wieprzowina i jej podroby są sprzedawane na chińskim rynku po zaniżonych cenach.

Natomiast rzecznik prasowy Komisji Europejskiej ds. handlu Olof Gill uważa, że chińskie postępowanie antydumpingowe zostało oparte na „wątpliwych zarzutach i niewystarczających dowodach". Dodatkowo KE twierdzi, że wprowadzenie taryf celnych przez Chin jest nielegalne, ponieważ są sprzeczne z zasadami Światowej Organizacji Handlu (WTO).

Nowe chińskie cła na unijną wieprzowinę jednak niższe

Branża mięsna w UE co prawda nie jest zachwycona samymi cłami. Jednak z zadowoleniem przyjęto informację, że nowe stawki będą znacznie niższe od tymczasowych taryf, które Pekin wprowadził na czas postępowania antydumpingowego. Wówczas wahały się one od 15,6 do 62,4 proc.

Ostateczne nowe cła na import unijnej wieprzowiny do Chin wynoszą od 4,9 proc. do 19,8 proc. Ich wysokość uzależniona jest od tego, na ile koncern mięsny importujący mięso do Chin współpracował podczas postępowania antydumpingowego z przedstawicielami Pekinu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.12.2025 / 15:06
StoryEditor
Kaufland chce przejąć lokalizację po Carrefourze. Sieć ma już kolekcję placówek po Tesco
Kaufland, logo

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił wniosek, z którego wynika, że Kaufland planuje przejąć lokalizację wykorzystywaną dotąd przez Carrefour Polska. Chodzi o sklep w Galerii Galena w Jaworznie. To kolejna zmiana na rynku handlu, gdzie sieci walczą o atrakcyjne powierzchnie sprzedażowe.

Kaufland składa wniosek o przejęcie najmu po Carrefourze

25 listopada 2025 r. Kaufland Polska Markety złożył do UOKiK wniosek dotyczący przejęcia praw z umowy najmu do powier...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. grudzień 2025 01:54