28.06.2017/13:27

PKN Orlen rzuca wyzwanie konkurencji. Firma wprowadza nowe koncepty handlowe

PKN Orlen zapowiedział otwarcie w ponad 100 lokalizacjach nowych konceptów stop.cafe i O!Shop. Pierwsze sygnały tego przedsięwzięcia były widoczne już jakiś czas temu w kilku testowych lokalizacjach. To nowatorska propozycja dla polskich konsumentów, szczególnie w segmencie stacji benzynowych.

Zdaniem Marcina Zięcia z firmy Netious Revenue Institute Chołaściński Zięć moment wybrany przez Orlen, na masowe wdrożenie nowego typu placówek wydaje się idealny. - Marka Statoil właśnie zaczęła przekształcenie w  Circle K, która jako zupełnie nieznana w Polsce, dopiero będzie musiała pozyskać klientów. BP wprowadziło nowe menu kanapkowe już prawie 2 lata temu, z kolei Shell szuka nowego konceptu na sklep, a Lotos wciąż jest w fazie testów nowych pomysłów. Nowy koncept jest również szansą na aktywną obronę przed McDonald’s, który swoim konceptem kawiarnianym podbierał klientów kawowych, właśnie stacjom benzynowym  - tłumaczy Marcin Zięć. I dodaje, że jakość nowego stop.cafe, stawia PKN Orlen na czele konceptów gastronomicznych na stacjach benzynowych w Polsce.

- Nowe stop.cafe powstało we współpracy z firmą Pro Business Solution, która wspierała PKN Orlen w tworzeniu nowego konceptu oferty gastronomicznej, marketingowej i architektonicznej. Punktem wyjściowym projektu była identyfikacja trendów konsumenckich funkcjonujących zarówno w Polsce, jak i tych rozwijających się na świecie – wyjaśnia Adam Beniowski, właściciel Pro Business Solutions.

I dodaje: - Przygotowany koncept tworzy zupełnie nową jakość na rynku polskim i europejskim, dla osób poszukujących ciekawej oferty gastronomicznej poza domem. Pierwsze wdrożenia nowego konceptu są już obecne na wybranych stacjach Orlen i stawiają je jako najbardziej nowatorską propozycję dla polskich konsumentów, szczególnie w segmencie stacji benzynowych.

Na pierwszy rzut oka zmiany można zobaczyć już  w zewnętrznym wyglądzie stacji, gdzie pojawiły się nowe ogródki oraz drewniane żaluzje, nawiązujące do światowych trendów architektonicznych, podkreślających naturalność miejsca. Z kolei wewnątrz pojawił się nowy dla PKN Orlen kolor, czyli ciemny grafit oraz jasne drewno, mające podkreślić jakość oferty.

W menu największym pozytywnym zaskoczeniem, jest pojawienie się kanapek, robionych na miejscu z użyciem nowego rodzaju pieczywa oraz możliwością indywidualnego doboru szerokiego asortymentu świeżych składników. - Pod tym względem PKN Orlen dogonił stacje BP, natomiast szerokość oferty w postaci „bułkanapek” z flagowymi produktami, takimi jak „kajzerka z rumsztykiem” oraz „kajzerka z kotletem schabowym” poszła znacznie dalej. Jest to wyraźne nawiązanie do bieżących trendów restauracyjno-żywieniowych, czyli powrót do lokalnej klasyki i polskiej kuchni. Jakość i smak, które są coraz ważniejsze dla Polaków szukających smacznego jedzenia w tracie podróży, jest naprawdę wysoka. Co ciekawe można tu również znaleźć odniesienie do flagowych produktów międzynarodowych sieci, takich jak McDonald’s, czyli polskiej alternatywy hamburgerów – uważa Marcin Zięć.

Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • Anka 17.09.2020

    Kawa naprawdę super .Burger też pobijaja Maca

  • Olo 30.06.2017

    Kawa super. Bije inne stacje i fast foody

  • Olo 30.06.2017

    Kawa super. Bije inne stacje i fast foody

  • rysio kawa 28.06.2017

    Nad kawą to jeszcze muszą popracować. Ale same stacje coraz lepsze, Europa.

  • Kawosz 28.06.2017

    trzeba tylko dodać że na ORLENIE mają świetną kawę bez której nie wyobrażam sobie dalszej podróży oraz bardzo dobre zapiekanki :) jadłem również rumsztyka który przebija burgery McD! P.S. ostatnio kupiłem nowość - rumsztyka w wersji VEGE - polecam! mniam!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.