07.04.2016 / 16:53
StoryEditor

Plotki o dominacji e-handlu w sprzedaży żywności były przedwczesne

Artur Czajka, Client Business Partner w firmie Nielsen, fot. prt sc / video / kongres badaczy ()
- E-commerce i rynek FMCG to nie jest tak gorąca para, jak mogłoby się wydawać. Sam rynek e-commerce wciąż rozwija się dynamicznie, ale kwestia kupowania żywności w sieci jakby wyhamowała. Wygląda na to, że ci, którzy mieli przekonać się do tej formy robienia zakupów, już to zrobili. Jedynie 25 proc. badanych konsumentów planuje robić zakupy FMCG online częściej niż dotychczas – mówi Artur Czajka, Client Business Partner w firmie Nielsen.

Jak informuje firma Nielsen z witryn internetowych poszczególnych detalistów korzystamy głownie w celu sprawdzenia aktualnych promocji (69 proc. wszystkich odpowiedzi i ut...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.10.2025 / 10:23
StoryEditor
Żywność bez pestycydów! Jakie produkty spożywcze chcą w sklepach kupować Polacy? Co to oznacza dla dostawców? [RAPORT]

Zrównoważony rozwój to aspekt zyskujący na znaczeniu przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Choć obawy o klimat osłabły, a tylko jedna trzecia konsumentów dopłaca za "eko" produkty, to rośnie świadomość stosowania pestycydów i lokalnego pochodzenia żywności. To wnioski z najnowszego raportu PwC "Smak, cena, świadomość: Mapa wyborów konsumenckich Polaków".

Zrównoważony rozwój jest ważny dla polskich konsumentów. Kupują oni tylko niezbędne produkty i ograniczają marnowanie żywności. 67 proc. z nich aktywnie działa na rzecz zmniejsz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.09.2025 / 15:26
StoryEditor
Niemiecki gigant handlowy z rynku DIY rośnie i zapowiada ekspansję. Czy pojawi się w Polsce?
Sieć Hornbach zanotowała wzrost sprzedaży o 4,4% i był napędzany wzrostem w kanale e-commerce (13,1% udziału) i ekspansją w Europie.

Hornbach Holding ogłasza niezłe wyniki na trudnym rynku. Wzrost sprzedaży sieci sklepów z rynku DIY sięgnął 4,4% i był napędzany wzrostem w kanale e-commerce (13,1% udziału) i ekspansją w Europie. Koncern z solidną kondycją finansową otwiera kolejne megasklepy. Czy po ugruntowaniu pozycji w 9 krajach Europy Środkowej Hornbach wejdzie na polski, konkurencyjny rynek? Jaki ma potencjał, by walczyć z Castoramą i Leroy Merlin? Czy strategia omnichannel wystarczy?

Niemiecki koncern Hornbach Holding działający na rynku dom i ogród opublikował wyniki za pierwsze półrocze roku obrotowego 2025/26, które potwierdzają stabilną kondycję i skutec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. październik 2025 11:48