09.02.2017/13:13

"Podatek handlowy płacę do dziś". Tak wyglądają negocjacje z sieciami handlowymi

Na temat nieuczciwych praktyk handlowych i o tym, jak wyglądają kulisy negocjacji umów z sieciami sklepów i hurtowniami rozmawialiśmy z prezesem średniej wielkości firmy, zlokalizowanej na północy Polski i zajmującej się produkcją żywności.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

3 komentarze

  • RafalO 13.02.2017

    Sprawa wyzysku przez sieci i prostytuowania rynku różnymi opłatami ciągnie się od lat. Jedno słowo: rekiet.To przestępstwo, tylko co z tego. Kto się postawi traci życie. Beneficjentem i zakładnikiem jest oczywiście klient końcowy, który w finale konsumuje podłą jakość i w rezultacie dalej finansuje taką zabawę. Ustawa niczego nie zmieni ani przepisy w tej materii i to najsmutniejszy wniosek. Jest publiczne przyzwolenie. Problem głęboko tkwi w zarządach po obu stronach czyli pazerności na wynik. Inteligentni inaczej.

  • Zbigniew 10.02.2017

    Na szczęście dostępne są już rozwiązania w e-commerce ułatwiające kontakt z kupującymi na rynku hurtowym. Sam korzystam z jednej z platform z której pozyskuje nowych kupujących. Musiałem jedynie poustawiać inaczej logistykę u siebie aby obsługiwać także klientów zainteresowanych zakupami na zgrzewki a nie calopaletowe, ale przy wyższej cenie po jakiej mogę sprzedawać i tak wychodzę na swoje

  • Robert 10.02.2017

    Niestety tak jest. Na rynku polskim jest kilku dominujących graczy (sieci handlowe, wielkie hurtownie) a producentów wielu więc wykorzystują sytuację. Inna strona medalu jest taka że producenci "zdejmują gacie" przed "wielkimi" (ceny, rabaty retro, półkowe i Bóg wie jeszcze co) a odbijają sobie na małych przez co ci mali nie mają nawet odrobiny szansy na konkurencję z większymi. I tu kółko się zamyka tj. na ryku pozostają duże firmy które wyciskają ostatnie soki z producentów a ci jęczą jak jest nie dobrze

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.