22.09.2020/10:52

Polacy namiętnie przeglądają gazetki promocyjne i planują zakupy na ich podstawie

Polacy chętnie przeglądają gazetki promocyjne sieci handlowych. Większość spośród tych, którzy to robią, planuje swoje zakupy na podstawie oferty gazetkowej.

Ponad połowa dorosłych Polaków przynajmniej raz w tygodniu przegląda gazetki promocyjne supermarketów, dyskontów i innych sklepów. W tej grupie, w miastach liczących do 100 tys. mieszkańców, aż 70 proc. planuje swoje zakupy z gazetką promocyjną. W większych ośrodkach ten odsetek jest nieco niższy i oscyluje wokół 60 proc.

Ten zwyczaj planowania zakupów przekłada się na częstotliwość, z jaką konsumenci przeglądają gazetki promocyjne sieci handlowych. Wg badania przeprowadzonego we wrześniu br. przynajmniej raz w tygodniu przegląda je co czwarty dorosły obywatel naszego kraju. Zaskakujące jest to, że jeszcze wyższy jest odsetek osób sprawdzających promocje w gazetkach 2-krotnie, a nawet 3-krotnie w ciągu tygodnia!

Planowanie zakupów z gazetką promocyjną w ręku jest najpopularniejsze wśród konsumentów o dochodach nie przekraczających 4 tys. zł na gospodarstwo domowe.

Co najmniej 50 proc. spośród tych, których określić można jako heavy users – czyli najczęściej przeglądający gazetki – oczekuje, że sieci handlowe dostarczą im papierowe gazetki promocyjne do ich skrzynek pocztowych, do ich domów. Chcą zapoznać się z treścią przed wizytą w sklepie, zaplanować zakupy. Co trzeci badany deklaruje, że weźmie ją sam, bezpośrednio ze sklepu.

Powyższe dane pochodzą z badania zleconego przez CTRL System. Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1055 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 11 - 14 września 2020. Metoda: CAWI.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także