03.08.2016/15:34

Polak lubi twarogi

Sery twarogowe idealnie sprawdzają się na kanapce. Mogą też stanowić podstawę dla past, dipów, deserów i ciast. Na korzyść kategorii działa nie tylko duża różnorodność zastosowań, ale także długa tradycja spożywania twarogów w Polsce, oraz ich stosunkowo niskie ceny.

Co różni twaróg jednej marki od drugiej? Na pierwszy rzut oka produkty poszczególnych producentów wydają się bardzo do siebie bardzo podobne. To jednak pozory. Twarogi różnią się od siebie smakiem, konsystencją oraz ilością kalorii i wartości odżywczych. Wiele zależy od tego jak późno od ukwaszenia mleka wyprodukowano z niego twaróg. Mimo, że kategoria jest mało podatna na sezonowe trendy, to jednak nie jest całkiem przez nie omijana. Przykładowo, w ostatnim czasie wyraźnie rośnie zainteresowanie twarogami z krótkim terminem przydatności do spożycia, pakowanymi w pergamin. Rynek twarogów stymuluje też moda na zdrową żywność. Sery białe to przecież bogate źródło białka oraz dobrze przyswajalnych witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A,D i E. Osoby stosujące dietę odchudzającą mogą natomiast z powodzeniem wprowadzić do codziennego menu twaróg z zawartością tłuszczu 0%.

W gamie produktów oferowanych przez Spółdzielnię Dostawców Mleka w Wieluniu twarogi zajmują szczególne miejsce. - Produkujemy twarogi tradycyjne o różnej zawartości tłuszczu: chude, półtłuste i tłuste w formie krajanki lub klinka, pakowane w folię, a także formowane w kostkę 250 g. Tego typu twarogi cieszą się wśród konsumentów niesłabnącym powodzeniem – mówi Elżbieta Sławniewicz, starszy specjalista ds. obsługi rynku SDM w Wieluniu. W ofercie firmy wyjątkowe miejsce zajmuje twarożek kanapkowo-sernikowy Mój Ulubiony. To naturalny twaróg o śmietankowym smaku i gęstej, jednolitej konsystencji. - Konsumenci mają różne wymagania dotyczące twarogów. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się zarówno twarogi tradycyjne, jak i te wytwarzane nowoczesnymi metodami produkcji. O wyborze produktu przez konsumenta decyduje przede wszystkim jego wysoka jakość – ocenia ekspertka.

Ogromny wpływ na powodzenie produktu ma funkcjonalność wyrobu, ale także marka. Do tych najlepiej rozpoznawalnych można zaliczyć doceniane za tradycyjny smak i powtarzalną jakość twarogi Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica. – Nasza mleczarnia odmieniła polski rynek twarogów. W 2004 roku wprowadziliśmy do sprzedaży tradycyjny twaróg w formie klinka w opakowaniu o stałej wadze 250 g i jednakowej cenie niezależnie od zawartości tłuszczu. Zastosowaliśmy także innowacyjne rozwiązanie, jakim jest możliwość wielokrotnego otwierania i zamykania opakowania produktu. Pozwala to dłużej zachować jego świeżość – podkreśla Marta Salwa z OSM Piątnica. Wskazuje ona, że ogromnym powodzeniem i uznaniem konsumentów cieszy się również Twaróg Sernikowy 1kg. - Ta gotowa masa serowa pozwala szybko i wygodnie przygotować uwielbiany przez Polaków tradycyjny sernik. Właściwe proporcje twarogu i serka śmietankowego zapewniają odpowiednią zawartość tłuszczu, co sprawia, że dodawanie masła jest zbędne – wyjaśnia nasza rozmówczyni.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.