28.03.2017/07:08

Polski rynek handlowy potrzebuje większego zróżnicowania

W 2016 roku na polskim rynku handlowym pojawiło się ponad 20 nowych marek wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH). Rosnące oczekiwania klientów powodują jednak, że nowych marek powinno przybywać.

– Ponad 11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w niemalże 500 centrach handlowych wymaga dużego zróżnicowania oferty dla klienta, dlatego też dla deweloperów kluczowy jest odpowiedni dobór najemców. W 2016 roku w Polsce pojawiły się 22 nowe marki głównie oferujące odzież i akcesoria. Polski rynek gotowy jest na kolejne nowe sieci, a tych zainteresowanych rozwojem nad Wisłą nie brakuje. Okazją do wprowadzenia ich do Polski będą czerwcowe targi ReDI, które odbędą się na Stadionie Narodowym w Warszawie – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny, Polska Rada Centrów Handlowych.

Nowe marki swoją biznesową przygodę w Polsce bardzo często zaczynają od największych miast, pierwsze lokale otwierane są w Warszawie, Wrocławiu czy Krakowie. W 2016 roku swoje pierwsze sklepy w Polsce otworzyły m.in. długo oczekiwany Forever 21 czy Steve Madden. Do tego grona dołączył także Westwing Home & Living, Maxi Bazar Skechers czy amerykańska sieć Dunkin’Donuts. Wśród debiutów zdecydowanie dominuje sektor odzieżowy i gastronomiczny.

– Polski rynek handlowy w oczach zagranicznych inwestorów jak i sieci handlowych przedstawia się jako coraz dojrzalszy i bardzo stabilny. Rosnąca siła nabywcza, stabilna sytuacja ekonomiczna pozwala patrzeć optymistycznie w przyszłość. Wkrótce na rynku pojawią się kolejne nowe marki, które będziemy mogli zobaczyć niebawem w galeriach handlowych. Mogę zdradzić, że duże zainteresowanie naszym rynkiem przejawiają sieci amerykańskie i należące do naszych wschodnich sąsiadów. – podsumowuje Radosław Knap.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.