25.09.2020/14:46

Polskie plaże bez plastiku – wspólne przedsięwzięcie Procter & Gamble, Lidl Polska i Fundacji Nasza Ziemia

W efekcie wspólnego przedsięwzięcia Procter & Gamble, Lidl Polska i Fundacji Nasza Ziemia – akcji sprzątania plaż i przylegających do nich terenów na Półwyspie Helskim, zebrano 918 kg śmieci, w   tym   odpadów   z   tworzyw   sztucznych.   Projekt „Polskie plaże bez plastiku” jest częścią   27.   edycji   kampanii Sprzątania świata – Polska, organizowanej  przez   Fundację Nasza Ziemia. Hasło przyświecające tegorocznej jej odsłonie to „Plastik? Redukuję. Rezygnuję. Segreguję".

Wrześniowe sprzątanie plaż było zwieńczeniem projektu, który rozpoczął się od promocji przeprowadzonej w sklepach sieci Lidl Polska pomiędzy 17 a 30 sierpnia. Były nią objęte produkty marek należących do Procter &Gamble  –  szampony   Head   &   Shoulders   i   Pantene,   podpaski   Always   i Naturella, pasty do zębów Blend-a-med i szczoteczki Oral B i produkty do golenia Gilette. Część dochodów ze sprzedaży tych produktów w czasie trwania promocji została przeznaczona właśnie na sprzątanie nadmorskich terenów Półwyspu Helskiego.

– Polskie plaże bez plastiku to wspólna akcja firm Procter & Gamble, Lidl Polska i Fundacji Nasza Ziemia. To, co nas łączy to troska o środowisko, w którym żyjemy.   P&G zobowiązało się  do   osiągnięcia wielu  celów związanych z ochroną środowiska w dokumencie „Ambition 2030”, które sukcesywnie  realizujemy  –   komentuje   Małgorzata   Mejer,   dyrektor   ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej. –  Nie tylko  chcemy  żyć  w czystym, pięknym  otoczeniu,  ale także chcemy zostawić Ziemię   w   lepszym   stanie,   niż   jest   ona   dzisiaj,   przyszłym pokoleniom – dodaje.

–  Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, dla której kwestie związane z ochroną   środowiska   naturalnego   są   niezmiernie   istotne. Jesteśmy dumni, że uczestniczyliśmy w akcji organizowanej we współpracy z firmą Procter & Gamble oraz Fundacją Nasza Ziemia. Cieszymy się, że dzięki temu przedsięwzięciu polskie plaże są teraz czystsze. Jako Lidl Polska w dalszym ciągu będziemy realizować działania w ramach strategii REset Plastic, których celem jest redukcja zużycia   plastiku  –  mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska.

Akcja   terenowa  „Polskie   plaże   bez   plastiku”   trwała   dwa   dni,   podczas których zbierano   śmieci   z   plaż   i   sąsiadujących   z   nimi   terenów   we Władysławowie, Jastarni oraz w Helu. Wzięli w niej udział wolontariusze Fundacji Nasza Ziemia, do uczestnictwa zaproszono także mieszkańców wspomnianych   miejscowości,   nauczycieli   i   uczniów   okolicznych   szkół, słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku, harcerzy oraz samorządowców. Wydarzenie odbyło się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa sanitarnego. Gościem specjalnym finału Akcji w Helu była dr Iwona Pawliczka Vel Pawlik – Kierownik   Stacji   Morskiej  im.   Prof.   Krzysztofa   Skóry  Instytutu Oceanografii   Uniwersytetu   Gdańskiego   w   Helu,   która   opowiedziała   o zagrożeniach związanych z plastikowymi odpadami w morzach i oceanach.

– Plastikowe śmieci, które trafiają do środowiska naturalnego, w tym do morza, są ogromnym problemem - przede wszystkim dla zwierząt, które żyją w tym środowisku, stanowiąc dla nich śmiertelne pułapki. Są też źródłem   wtórnego   zanieczyszczenia,   jakim   jest   mikroplastik,   czyli plastikowy pył i okruchy nie większe niż 5 mm, groźniejszy i dużo bardziej podstępny, bo dostaje się do układu pokarmowego wszystkich organizmów –  od   najmniejszych,   które   jedzą   plastikowe   cząsteczki   myląc   je   z naturalnym pokarmem, do tych największych, zjadających te mniejsze już najedzone plastikiem. Na końcu łańcucha pokarmowego trafiają także do organizmu człowieka – mówi dr Iwona Pawliczka Vel Pawlik.

– W trakcie dwudniowej akcji na półwyspie helskim zebraliśmy prawie tonę odpadów - dokładnie 918 kilogramów. Pierwszego dnia we Władysławowie i Jastarni były to 533 kilogramy, a drugiego, w Helu – 385 kilogramów. To dowód na to, że śmiecimy i robimy to w miejscach pięknych z natury. Finał Akcji Sprzątanie świata – Polska zbliża się dużymi krokami i jak co roku mamy   nadzieję,   że   trzeci   weekend   września   stanie   się   czasem ogólnopolskiej edukacji ekologicznej. Każdy z nas, tak jak my na Półwyspie Helskim, może dołączyć do Akcji i „posprzątać swój kawałek Polski”– podsumowuje przedsięwzięcie Grzegorz Mikosza z Fundacji Nasza Ziemia.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także