Polskie sieci supermarketów proximity z rosnącym powodzeniem rzucają wyzwanie dyskontom [ANALIZA]
Polskie sieci supermarketów proximity – dawniej zwanych sklepami osiedlowymi – to nowe gwiazdy na firmamencie naszego detalu. Wiodący gracze – Dino, Delikatesy Centrum, Polomarket i Stokrotka – łącznie w ostatnich trzech latach powiększyły liczbę sklepów o ponad 720 placówek. To dwa razy więcej, niż liczba otwartych w tym czasie dyskontów – zauważa Sebastian Rennack, starszy analityk detalu w firmie LZ Retailytics.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
1 komentarz
-
08.07.2018
Dino to taka większa żabka. W lokalizacjacht w których nie ma konkurencji albo konkurencjw w postaci rynku tradycyjnego radzi sobie nieźle ponieważ oferuje bardzo przystępne ceny i szybkie w miarę kompleksowe zakupy. Niemniej tam gdzie trafia na konkurencję z kanału nowoczesnego przegrywa. W takich lokalizacjach nie ma nic do zaoferowania. Małe miasta w całej Europie się wyludniaja, a zaludniaja się duże miasta. Polska starzeje sie i wyludnia i ma ujemny przyrost naturalny JEDNOCZESNIE. Nie wiem jaka jest perspektywa dla lokalizacji dino w małych miastach ale raczej nie dzieci i nie młodzież tylko emeryci i coraz mniejsze spolecznosci. Na obrzeżach dużych miast mają szansę....ale tam tylko czekać na pojawienie się konkurencji. Generalnie firma super ale pewnego poziomu nie przeskoczy ze wzgledu na format i lokalizację.
2