20.06.2020/12:00

Pracownik pozwał McDonald's w związku z warunkami pracy w czasie pandemii. Stracił stanowisko

Pracownik jednej z amerykańskich restauracji pozwał McDonald's o brak odpowiednich szkoleń w związku z koronawirusem. Teraz jest bez pracy – donosi „Rzeczpospolita”.

Jak podaje „Rzeczpospolita”, Ryan Freeman jest jednym z pięciu pracowników, którzy w ubiegłym miesiącu pozwali McDonald's w związku z warunkami pracy w dobie pandemii. Co prawda był on zatrudniony przez jednego z franczyzobiorców, ale w pozwie skierowanym do sądu w stanie Illinois, wymienił McDonald's jako podmiot „mający wystarczającą kontrolę, by odpowiadać prawnie".

„Rzeczpospolita” informuje, że McDonald's został oskarżony o naruszanie procedur bezpieczeństwa, niewystarczające szkolenia i wymuszanie na pracownikach bliskiego kontaktu oraz ponownego używania jednorazowych rękawiczek.

W dzienniku czytamy, że jeszcze w maju Freeman był zapewniany przez bezpośredniego pracodawcę, że jego miejsce pracy będzie zachowane, ale w czerwcu okazało się, że jednak jest w grupie osób, które nie wrócą do pracy.

Związkowcy z organizacji związkowej pracowników usług SEIU (Service Employees International Union) są zdania, że zwolnienie Freemana, to odwet za złożenie pozwu. W „Rzeczpospolitej” czytamy, że McDonald's broni się tym, że firma ma ścisłe procedury przeciwko odwetowi w takich sytuacjach.

Więcej w „Rzeczpospolitej”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.