29.11.2016/02:39

Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska: Chcemy być lepsi od konkurencji w jakości obsługi klienta

- Strategią Carrefoura w Polsce jest nieustająca praca nad jakością obsługi naszego klienta i chcemy być w tym obszarze znacznie lepsi od konkurencji – mówi portalowi www.wiadomoscihandlowe.pl Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

W sektorze handlu rynek pracy jest bardzo wymagający - dystrybutorzy walczą o pracowników, o których jest coraz trudniej. Jakie wyzwania widzi pan tutaj w perspektywie kilku najbliższych lat? Carrefour zapowiadał, że będzie zatrudniał więcej, aby poprawiać serwis i obsługę, czy to aktualne?

Polskim rynkiem wciąż rządzi cena. Dlatego wyzwaniem pozostaje oferowanie klientom oczekiwanych przez nich niskich cen, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości sprzedawanych produktów oraz inwestowaniu w rozwój i zatrudnienie  pracowników. Strategią Carrefoura w Polsce jest nieustająca praca nad jakością obsługi naszego klienta i chcemy być w tym obszarze znacznie lepsi od konkurencji. Niezbędnymi w tym procesie pozostają: stały rozwój kompetencji pracowników, wzmacnianie zachowań i kompetencji proklienckich oraz zatrudnianie, nowych osób wyznających podobne wartości, dzielących z nami pasję do produktów i obsługi klienta, Rozwój pracowników to dla nas istotna inwestycja, która oznacza większe wydatki, ale w dłuższej perspektywie przynosi wymierne korzyści.

Jak Carrefour zamierza znaleźć odpowiednią liczbę pracowników w sytuacji braku osób chętnych do pracy? Czy jednym z wabików będą podwyżki dla pracowników sieci?

Przede wszystkim chcemy dotrzeć z informacją do potencjalnych pracowników, że oferowana przez nas praca jest atrakcyjna i ciekawa. Oferujemy im zatrudnienie w nowoczesnym, dynamicznym przedsiębiorstwie, w którym rozwój zawodowy i osobisty pracowników jest istotnym elementem naszych działań, gdyż handel oparty jest na relacjach, które tworzą sprzedający ze swoimi klientami. W tych relacjach powinna być serdeczność, uprzejmość i chęć tworzenia pozytywnych emocji. Naszym pracownikom poza odpowiednim wynagrodzeniem za pracę, oferujemy bogaty pakiet socjalny obejmujący m.in.: opiekę medyczną, stałą zniżkę na zakupy w naszych sklepach, bony towarowe, czy ubezpieczenie zdrowotne. Te wszystkie elementy są istotne i w zasadniczy sposób wpływają  na wizerunek firmy.

Czy trudności ze znalezieniem pracowników w sektorze handlu będą się pogłębiać?

Pracownikom oferujemy wynagrodzenie adekwatne do wykonywanej pracy i stanowiska, zaś sama praca wiąże się z różnorodnymi benefitami. Doceniamy jednocześnie tych pracowników, którzy już u nas pracują, szczególnie jeśli są to osoby zaangażowane w swoją pracę. Chcemy być jak najlepszym pracodawcą i takim samym sklepem dla naszych klientów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.