06.03.2017/16:49

Prezes Indykpol Brand: Konsumenci dań gotowych szybko się nudzą

Rynek produktów convenience bardzo silnie się rozwija. Wynika to przede wszystkim z rosnącego tempa życia, ale również ze zmian demograficznych, oraz rewizji naszych priorytetów dotyczących spędzania wolnego czasu – zauważyła Edyta Łuczyńska, prezes Indykpol Brand w trakcie panelu dyskusyjnego „Przemysł mięsny – czas nowych wyzwań” na Kongresie Mięsnym 2017.

Trend związany z rosnącym znaczeniem wygody w żywieniu stał się motorem rozwoju całego przemysłu spożywczego. - Skrajną formą wygody w tym obszarze są dania gotowe. Ich rynek coraz bardziej się rozszerza. Pojawiają się na nim już bardzo skomplikowane produkty, często zapakowane w taki sposób, że konieczność zaangażowania konsumenta w proces przygotowania posiłku została zredukowana do absolutnego minimum – wskazała Edyta Łuczyńska. – Jakkolwiek producenci muszą zmagać się dwoma różnymi postawami konsumenckimi, z których pierwszą można określić jako „szybko”, drugą zaś „zdrowo”. Oba trendy są silne. Uogólniając, Polacy chcą się odżywiać zdrowo, ale niekoniecznie lubią poświęcać dużo czasu i wysiłku na gotowanie – dodała.

- Aspekt zdrowotny wyrobów mięsnych jest komunikowany przez producentów na różne sposoby. Jedni odwołują się do tradycji, w myśl zasady, że „zdrowe jest to, co gotowała mama”; inni podkreślają skład produktów i ich miejsce w zbilansowanej diecie – zaznaczyła prezes Indykpol Brand. Przyznała również, że jej firma dość głęboko analizowała rynek dań gotowych. – Z naszych badań wynika, że „stali użytkownicy” tego typu produktów szybko się nudzą. Dla nas, jako producentów, oznacza to, że powinniśmy przez cały czas dostarczać na rynek nowe typy wyrobów, które zaspokoją potrzebę urozmaicania posiłków. Dania gotowe są także sposobem na poznanie kuchni z różnych stron świata, spróbowanie potraw, których być może konsument sam nie umiałby przyrządzić.

W ocenie Edyty Łuczyńskiej półka z daniami gotowymi w dalszym ciągu będzie dynamicznie się rozwijać. – Boomu na tym rynku oczekujemy już od lat. Teraz jednak osiągnęliśmy moment, w którym kategorii dań gotowych sprzyja szczególnie dużo czynników, z rosnącą ilością jednoosobowych gospodarstw domowych na czele – podsumowała prezes Indykpol Brand.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.