06.10.2016/16:58

Prezes Sokołowa o zmianach na rynku mięsa i wędlin

Wzrasta zainteresowanie produktami mięsnymi w małych porcjach, w nowoczesnych opakowaniach, takich jak przekąski mięsne, a także produktami bez konserwantów - mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Bogusław Miszczuk, prezes Sokołowa.

Ekspert zauważa, że konsumenci coraz bardziej cenią wyższą jakość i poszukują produktów z dużą zawartością mięsa. - Stąd na przykład odpowiedź Sokołowa na te trendy, jaką są linie produktów Naturrino czy Uczta Qulinarna – wołowina z Sokołowa. Wciąż promujemy i wzmacniamy marki premium – zaznacza Bogusław Miszczuk. - Konsumenci chcą wiedzieć co jedzą, czytają etykiety. Ważne jest dla nich pochodzenie surowca, z którego wyprodukowane zostały wędliny. To stosunkowo nowy trend, ale Sokołów od lat prowadzi program współpracy z polskimi hodowcami - „Razem w Przyszłość”. Oprócz wsparcia polskiego rolnictwa to poczucie bezpieczeństwa i gwarancja jakości dla klienta – dodaje.

Zapytany czy program Rodzina 500+ przełożył się w jakimś stopniu na sprzedaż mięsa i wędlin, prezes Sokołowa odpowiada, że trudno jednoznacznie to ocenić, gdyż jego firma nie prowadzi takich badań. - Były jednak miesiące w ostatnim półroczu, w których zauważalny był trend wzrostowy. Z doniesień medialnych i publikacji takich jak choćby ostatnie badanie zrealizowane przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych i Instytut Rozwoju Gospodarki SGH wynika, że środki z programu 500+ przeznaczane są głównie na zakup żywności, ubrań oraz edukację dzieci – komentuje nasz rozmówca.

Szefa Sokołowa zapytaliśmy również jak nowe regulacje prawne zmieniły relacje zakładów mięsnych z dystrybutorami. - Partnerstwo i dobre relacje to podstawa prowadzenia biznesu. Na relacje z naszymi dystrybutorami pracujemy latami. Trudno, aby zmieniały się one z powodu zmiany prawa, które nie jest w żaden sposób uzależnione ani od nas, ani od naszych partnerów biznesowych – wyjaśnia Miszczuk. - Z pewnością jednak jest to nowa sytuacja dla właścicieli sklepów jak i dla nas producentów. Musimy wspólnie szukać kompromisu – podkreśla.

Inwestycje w takim przedsiębiorstwie jak Sokołów są nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. Nasz rozmówca akcentuje, że tylko dzięki ciągłym ulepszeniom firma może się rozwijać. - Poza tym inwestycje to także odpowiedzialne prowadzenie biznesu, bo dzięki lepszym, bardziej wydajnym i nowoczesnym maszynom, dbamy o środowisko – wskazuje Miszczuk. - W ubiegłym roku na inwestycje związane z ochroną środowiska przeznaczonych zostało ponad 11 milionów złotych – dodaje.

Plan inwestycyjny Sokołowa na lata 2015/2016 to ok. 109 milionów złotych. Najważniejsze zrealizowane już inwestycje to budowa kotłowni gazowej z układem kogeneracji, magazyn wychładzalnia półtusz wołowych, 3 nowe linie do pakowania wędlin , linia do produkcji nowej serii produktów grillowych oraz linia do produkcji mięsa mielonego. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.