07.09.2020/09:18

Rabaty retro w 20 sieciach handlowych pod lupą UOKiK! Prezes urzędu wszczął postępowania wyjaśniające

Potwierdziły się informacje portalu wiadomoscihandlowe.pl - prezes UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdza, czy sieci handlowe poprzez stosowane rabaty retrospektywne (tzw. rabaty retro) nie wykorzystują przewagi kontraktowej wobec małych i średnich przedsiębiorców, dostarczających produkty do ich sklepów.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

10 komentarzy

  • Dostawca 29.04.2021

    A może by tak zacząć od opłat za otwarcie nowego sklepu i opłaty za przebudowę sklepu. Proszę przejrzeć kontrakty sieci i powiedzieć czy to jest ok że dostawca musi płacić za to że będzie w nowym sklepie? Mało tego nigdy nie wiadomo jakie plany ma sieć związane z otwarciem i przebudowami. Miliony złotych pobierają z tego tytułu być może większe niż rabaty RETRO.

  • eeeeee 08.09.2020

    Drodzy producenci. Przecież zamiast inwestować w cały rynek budując szeroką dystrybucje wasz dyrektor idzie do jednej sieci żeby zrobić wynik. Nie chciało się dzwonić do wszystkich sieci to pozostało niewielu - którzy będą was łoić aż miło.
    Oddawaliście we wskazanych sieciach marżę - u mniejszych podnosiliście ceny i warunki to przestali być konkurencyjni i zostali wam tylko duzi gracze, którzy łoją was dalej.
    Jeżeli nie potraficie zapanować nad równymi warunkami w całym rynku to teraz kwik.

  • DostawcaX 08.09.2020

    podam tylko przykład na własnej skórze: współpraca indywidualna z kilkudziesięcioma drogeriami znanej polskiej sieci, po podpisaniu umowy na rok: retro , koszty gazetek i "promocji" zjadły cały roczny zarobek z tych punktów, żadnych nowych nie zdobyli (obietnice były ciekawe), skończyło się zerwaniem umowy i powrotem do wcześniejszego systemu.

  • kapsel 08.09.2020

    DINO, KAUFLAND.

  • Producent 08.09.2020

    Cena produktu? a te foldery reklamowe, ulotki , katalogi i targi to Dostawca pokrywa z wypracowanej marży? jedną FV za produkt ? .........gratulację, a gdzie marketing ? produkt niby sam się sprzeda ......te czasy już dawno minęły.....ale współpraca powinna być na zdrowych rynkowo zasadach bez dwóch zdań

  • aname 08.09.2020

    Kaufland, Lidl, C4, Dino - macie co robić

  • Robert 08.09.2020

    Retra, budżety, opłaty... to było jest i będzie. Nie w tej postaci to innej albo przeliczenie przez sieć wszystkiego do ceny i dostawca będzie miał "guzik" a nie gwarancję promowania jego produktów bo nie będzie już budżetu, którym dostawca może pomachać.

  • Nick 07.09.2020

    Henryk Kania coś wspominał, że go Giedronka wykończyła.

  • Dostawca 07.09.2020

    Dzień dobry. Panie Prezesie tylko jedna zasada dla wszystkich kategorii produktów cena. Żadnych innych faktur za gazetki, za inserty, za ekspozycje, za merchandising i logistykę. To wszystko muszą sieci pokrywać z wypracowanej marży tak jak wszyscy producenci i dystrybutorzy.
    Proszę nie skupiać się tylko na dostawcach spożywczych, zapewniam Pana że inne kategorie produktowe mogą dostarczyć równie interesujących wyników kontroli.

  • bożydar 07.09.2020

    Proponuję zacząć od Kauflanda i ich hitów tygodnia

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także