23.05.2016/16:44

Sieć Netto inwestuje w programy lojalnościowe

W 25 dyskontach w Niemczech duńczycy prowadzą pilotażowy program lojalnościowy, w ramach którego oferta dla uczestników powstaje w oparciu o indywidualną historię zakupową. W polskich placówkach Netto prowadzi okresowy program lojalnościowy.

Jak informuje portal IGD, w niemieckich placówkach sieci Netto trwają próby z wykorzystaniem programu lojalnościowego produkcji firmy SO1, która współpracuje już z kilkoma innymi detalistami na tamtejszym rynku. Program umożliwia dostarczanie indywidualnie skrojonej oferty promocyjnej, opartej na analizie historii zakupowej danego klienta, jednak bez gromadzenia i przechowywania danych osobistych. Po zaledwie trzech tygodniach pilotażu do programu przystąpiło od 20 do 25 proc. klientów sklepów uczestniczących w programie.

W Polsce sieć Netto prowadzi program lojalnościowy, który ma postać akcji edukacyjno-rozrywkowej dla dzieci. W ramach programu klienci za każde wydane w Netto 25 zł otrzymają edukacyjny zestaw 4 kart, przeznaczony dla dzieci w wieku 5-10 lat. W ramach akcji można zebrać kilka zestawów kart, kolekcjonerski album oraz zagrać w trzy różne gry. Dzięki zabawie połączonej z edukacją, dzieci będą miały szansę poznać ciekawostki dotyczące najbardziej znanych miejsc na całym świecie.

Dotychczas dyskonty, zarówno w Polsce jak w całej Europie, raczej nie paliły się do wdrażania tego rodzaju narzędzi marketingowych. Obecnie coraz więcej sieci dyskontowych interesuje się nimi, a można przypuszczać, że im więcej będzie pionierów, tym szybciej podąży za nimi konkurencja. W połowie ub.r. Lidl rozesłał karty lojalnościowe „Smarter Shopping” klientom swoich sklepów w Szkocji. Własne programy lojalnościowe prowadzą też m.in. sieci Penny i Dia.

W kwietniu b.r. amerykański Walmart wprowadził hybrydowy program lojalnościowy dla użytkowników swoich kart kredytowych i płatniczych, który ma wspierać zakupy online. Za zakupy w sieci klienci otrzymują 2-3 proc. bonusy.

Źródło: IGD/wiadomoscihandlowe.pl/media

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.