09.01.2017/14:18

Sieć Netto rozwija nowy koncept sklepu w Polsce – wywiad / galeria zdjęć

Sieć dyskontów Netto systematycznie modernizuje sklepy w Polsce i wprowadza nowe rozwiązania handlowo-marketingowe, które mają sprawić, że sklepy sieci będą bardziej atrakcyjne dla odwiedzających klientów. Nowe sklepy, które duński operator otwiera na polskim rynku zostały zaprojektowane zgodnie z nowymi założeniami, które mają na celu stworzenie unikalnej atmosfery, zwiększenia wyboru produktów, a także poprawę ekspozycji produktów świeżych takich jak: owoce, warzywa, pieczywo, mięso czy nabiał. Operator wprowadził do sklepów kilka nowych konceptów handlowych w tym, m.in. Półkę Zdrowia, czy Jarmark Netto. Na temat zmian w sklepach duńskiego dyskontera portal wiadomoscihandlowe.pl rozmawia ze Sławomirem Nitkiem, dyrektorem operacyjnym Netto Polska.

Wiadomoscihandlowe.pl: Sklepy Netto przechodzą obecnie znaczący remodeling. Co się zmienia?

Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska: - Zmian jest dużo. W strefie wejścia mamy trzy najważniejsze elementy: Pierwszym z nich jest wyspa warzywno-owocowa ze specjalnie zainstalowanym oświetleniem. Jej wygląd ma nawiązywać do tradycji lokalnego bazarku. Dział warzywno-owocowy oferuje naszym klientom ponad 90 indeksów.

Drugą nowością jest 3,5-metrowa chłodnia, w której proponujemy klientom różnego rodzaju sałatki oraz produkty „to go”. Trzecim elementem jest udoskonalony regał z pieczywem. Inny niż ten, który był dotychczas w naszych sklepach. Charakteryzuje go lepsza dostępność do produktów i ładniejsza prezentacja.

Idąc dalej, mamy kolejną nowość – Półkę Zdrowia - którą w ubiegłym tygodniu zakończyliśmy wdrażać we wszystkich placówkach. Umowna Półka Zdrowia to tak naprawdę pięciopółkowy regał, w sumie 25 metrów bieżących, podzielony na cztery główne kategorie: produkty bezglutenowe, produkty bez cukru, artykuły BIO oraz tzw. zdrową alternatywę. Zgromadziliśmy tutaj ok. 150 indeksów i cały czas wzbogacamy asortyment.

Dodatkowym elementem są dwa metry regału z produktami dla ludzi aktywnych, uprawiających sporty. Nasi klienci znajdą tam izotoniki, batony energetyczne, odżywki dla sportowców, itp.

Zmiany wprowadzono kosztem innych kategorii produktowych?

- Nie byliśmy zmuszeni zmniejszać asortymentu, wręcz przeciwnie - dzięki wprowadzonym zmianom udało się go powiększyć. Na podstawie analizy sprzedaży dokonaliśmy natomiast optymalizacji produktowej dostosowanej do potrzeb klienta. Efektem tych działań jest m.in. umieszczenie wszystkich napojów w jednym miejscu.

Wprowadziliśmy również dwie dodatkowe półki nad produktami paletowymi, co pozwala nam lepiej wykorzystać dostępne miejsce. Poza tym, zazwyczaj paleta wygląda mało atrakcyjnie, toteż ubranie jej w bardziej estetyczne ramy służy zarówno artykułom wyłożonym na samej palecie, jak i nad nią.

Kolejną nowością jest „Jarmark Netto”, będący częścią naszej trzyletniej strategii. Jarmark jak to jarmark - oferuje konsumentom szeroką gamę produktów, oferty specjalne (ponad 200 pozycji tygodniowo) oraz artykuły pozaspożywcze. Można tu trochę pogrzebać, poszukać czegoś dla siebie. Cała ta strefa zawiera ok. 500 produktów. Warto podkreślić także zmiany w sposobie ekspozycji w niektórych działach.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Preziu 09.01.2017

    Ładny, zadbany i czysty sklep

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.