22.11.2016/15:58

Sprzedaż Grupy Eurocash w podziale na formaty

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w 3 kw. 2016 r. wyniosła 5 761,18 mln zł co oznacza wzrost o 5,01 proc. rok do roku. W trzech kw. 2016 r. narastająco skonsolidowana sprzedaż osiągnęła poziom 15 865,99 mln zł, w porównaniu do 15 274,04 mln zł w tym samym okresie poprzedniego roku.

Wzrost sprzedaży Grupy Eurocash związany był głównie ze wzrostem sprzedaży towarów do klientów zrzeszonych w sieciach partnerskich oraz franczyzowych. Negatywny wpływ na dynamikę sprzedaży Grupy Eurocash miało natomiast ograniczenie sprzedaży do klientów realizujących wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Bez uwzględniania tej sprzedaży skonsolidowane przychody Grupy Eurocash wzrosły o 7,6 proc. w 3 kw. i 5,0 proc. w trzech kw. narastająco.

Skonsolidowana rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 9,89 proc. w 3 kw. 2016 r. i wzrosła o 0,22 p.p. r/r. W 3 kw. 2016 r. narastająco rentowność brutto na sprzedaży wzrosła o 0,39 p.p. r/r i wyniosła 9,97 proc.. Wpływ na wzrost marży brutto miała konsolidacja wyników spółki detalicznej Firma Rogala – bez jej uwzględniania rentowność brutto była na porównywalnym do ubiegłego roku poziomie.

EBITDA Grupy spadła w 3 kw. 2016 r. o 8,79 proc. i wyniosła 123,24 mln zł. W okresie 3 kw. 2016 r. narastająco EBITDA wyniosła 280,85 mln zł w porównaniu z 290,92 mln zł w roku poprzednim (spadek o 3,46 proc.). Spadek EBITDA związany był przede wszystkim ze wzrostem wydatków związanych ze strategicznymi projektami mającymi na celu wzmocnienie pozycji niezależnych detalistów w Polsce takimi jak: rozszerzenie oferty dla sklepów Delikatesy Centrum o towary świeże oraz rozwojem innowacyjnych formatów sprzedaży detalicznej pod markami Kontigo, 1minute, abc na kołach, Duży Ben (wpływ na EBITDA 5 mln zł w 3 kw. 2016r. oraz 11 mln zł za 3 kw. 2016r. narastająco). Ponadto na rentowność Grupy negatywny wpływ miał efekt deflacji cen hurtowych przy jednoczesnym wzroście kosztów płac, a także niższa od planowanej efektywność kosztowa hal Cash&Carry otwieranych w ostatnich dwóch latach.

Zysk netto Grupy Eurocash w 3 kw. 2016 r. spadł o 11,14 mln zł i wyniósł 61,70 mln zł (72,84 mln zł w 3 kw. 2015 r.). W trzech kw. 2016 r. narastająco zysk netto osiągnął poziom 116,78 mln zł, co oznacza spadek o 3,79 proc. r/r.

Eurocash Cash & Carry

W 3 kw. 2016 r. sprzedaż formatu Cash&Carry do odbiorców zewnętrznych wyniosła 1 193,66 mln zł i spadła o 0,08 proc. w porównaniu do 3 kw. 2015 r. Za okres trzech kw. 2016 r. sprzedaż wyniosła 3 343,03 mln zł, co oznacza wzrost o 0,22 proc.. Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła -3,55 proc. w 3 kw. 2016 r., oraz -2,92 proc. narastająco za trzy kw. 2016 r. Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec 3 kw. 2016 r. wyniosła 189. Liczba sklepów sieci abc wyniosła 8 425 na koniec 3 kw. 2016 r. Udział sklepów abc w całkowitej sprzedaży Cash&Carry wyniósł w 3 kw. 2016 r. 62,14 proc. oraz 61,71 proc. za trzy kw. 2016 r.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.