Stokrotka otworzy 90 sklepów w 2017 r.
Należąca do grupy Emperia Holding sieć Stokrotka planuje w 2017 r. uruchomienie ok. 90 placówek handlowych. Plan zakłada otwarcie 15 supermarketów, 40 marketów i 35 sklepów franczyzowych.
W 2016 r. Stokrotka uruchomiła 9 supermarketów, 21 marketów i 15 sklepów franczyzowych, było to o kilkanaście otwarć mniej niż spółka planowała. - Mniejsza liczba otwarć sklepów we franczyzie wynikała głównie z zawirowań związanych z możliwym wprowadzeniem podatku od handlu – wyjaśnia Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i spółki Stokrotka.
Władze Emperii urealniły swoje plany rozwoju na 2017 r. Stokrotka ograniczyła swój ambitny plan ekspansji z końca ub. roku, gdy zapowiadano, że firma może otworzyć w tym roku nawet ponad 100 sklepów do 90 otwarć. Plan zakłada otwarcie 15 supermarketów, 40 marketów i 35 sklepów franczyzowych.
- Ograniczenie rozwoju formatu supermarketów wynika głównie z barku odpowiednich lokalizacji. W przypadku franczyzy powodem jest fakt, że nasz system jest bardzo wymagający i uważnie analizujemy każde otwarcie. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby franczyzobiorca nie był w stanie utrzymać naszych wysokich standardów – wyjaśnia Dariusz Kalinowski.
Jednocześnie spółka chce utrzymać wysokie tempo otwarć w formacie marketów. – Markety to było doskonałe trafienie w potrzeby rynku – chwali się Dariusz Kalinowski. Zapowiada jednocześnie, że firma chce wprowadzić dodatkowe rozwiązanie, które przyspieszy rozwój w tym formacie sklepów. Firma chce kupować grunty i budować sklepy od podstaw, w wysokim standardzie.
Spółka Stokrotka zarządzała na koniec 2016 r. siecią 372 sklepów.
13