05.02.2020/11:33

Subway zwiększył zysk o ponad 10 proc.

Subway w Polsce zakończył ubiegły rok z 30 nowymi restauracjami. Pod szyldem globalnej marki działa już 149 lokali, które kilka miesięcy temu zaprezentowały gościom zupełnie nowe menu. Wśród ponad 20 nowych składników prym wiedzie oferta śniadaniowa, której sprzedaż plasuje się na drugim miejscu w Europie, ustępując jedynie wynikom z Wielkiej Brytanii. Do tego, w 2019 roku marka w Polsce powiększyła swój zysk brutto o 11 proc.

Tylko w ubiegłym roku w Polsce pojawiło się 30 nowych restauracji Subway, z czego aż 29 otworzyły współpracujące z siecią od kilku lat stacje Lotos oraz Amic. Najbardziej dynamicznie rozwijały się lokale w województwach: małopolskim, podkarpackim i lubelskim – w porównaniu do poprzedniego roku, odnotowały wzrost obrotu o 12 proc. oraz wzrost zysku brutto o 21 proc.

Przedstawiciele sieci zapowiadają, że 2020 r. będzie dla marki rokiem rozwoju programu CSR. Już wkrótce we wszystkich restauracjach Subway w Polsce (jak i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej) rozpocznie się akcja „Choose to refuse”, w której marka zachęci gości do niekorzystania z plastikowych pokrywek i słomek wydawanych do zimnych napojów.

To jednak nie jedyny krok marki w stronę proekologicznych rozwiązań. Już od 2017 roku Subway szkoli pracowników restauracji, aby rozdawali gościom plastikowe torby tylko na życzenie, dostarcza serwetki wykonane z materiałów z recyklingu oraz miski na sałatki wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Subway poszukuje również źródła papierowych półmisków do sałatek i cateringu, a także bardziej ekologicznych sztućców i pojemników do sosów.

Jednocześnie Subway nie rezygnuje z ewolucji oferty produktowej. W sierpniu ubiegłego roku marka zaprezentowała nowe menu, w którym pojawiło się ponad 20 nowych składników – to pierwsza tak duża zmiana od momentu pojawienia się Subwaya na polskim rynku. Poza nowościami w ofercie, niektóre pozycje z menu zostały zastąpione nowymi, co wywołało falę komentarzy w mediach społecznościowych.

– W nowym menu zabrakło Falafela, co odbiło się szerokim echem wśród zwolenników bezmięsnej kuchni. Nasza odpowiedź brzmiała – cóż, przepraszamy, ale zamiast niego wprowadziliśmy cztery nowe produkty wegańskie. To był mocny argument – mówi Martin Princ, Country director w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
 
Teraz marka stoi przed kolejnym wielkim krokiem, weryfikując popularność poszczególnych pozycji z menu pod kątem popularności wśród klientów. To pierwszy etap przed kolejną ewolucją oferty, zaplanowaną na wczesną wiosnę.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.