04.02.2017/10:42

Szefowa POHiD: Tępimy wszelkiego typu nielegalne praktyki

- Sieci handlowe (zrzeszone w ramach POHiD – red.) prowadzą obecnie normalne, regularne negocjacje handlowe z dostawcami, w tym z dostawcami mleka. Żadna z sieci handlowych nie poinformowała nas, że skierowała do kontrahentów żądania dotyczące znaczących redukcji cen – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Przypomnijmy, że kilka dni temu organizacje mleczarskie wystosowały list otwarty skierowany do sektora handlu, a przesłany do szefów resortów rozwoju i rolnictwa, w którym ostro krytykują działania dystrybutorów twierdząc, że stosują oni nieuczciwe praktyki handlowe destabilizujące polski rynek mleczarski oraz próbują wpływać na redukcję cen płaconych za mleko polskim rolnikom.

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji sprawdziła zarzuty mleczarzy, kontaktując się z dystrybutorami, którzy są wchodzą w skład organizacji. Wyniki ankiety są jednoznaczne. - Jesteśmy zaskoczeni, że taki list się pojawił. Tuż po jego opublikowaniu przeprowadziliśmy rozmowy z przedstawicielami  sieci handlowych, które należą do Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Okazało się, że firmy prowadzą obecnie normalne, regularne negocjacje handlowe z dostawcami, w tym z dostawcami mleka. Żadna z sieci handlowych nie poinformowała nas, że skierowała do kontrahentów żądania dotyczące znaczących redukcji cen – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Renata Juszkiewicz podkreśla, że sytuacja na rynku mleka jest dobra. - Tak naprawdę nie wiemy skąd wyszła informacja, że sieci dociskają dostawców mleka i żądają znacznych obniżek cen. Jako sektor dystrybucyjny oferujemy naszym kontrahentom duże możliwości rozwoju w kraju, a także na rynkach zagranicznych i wydaje mi się, że nasza współpraca jest na dobrym poziomie.  Jest ona owocna dla obu stron – podkreśla prezes POHiD.

Renata Juszkiewicz dodaje, że nie wie z jakie są powody pojawienia się listu. - Niepokoi nas to bardzo, bo gdyby była faktycznie jakaś generalna tendencja wśród sieci do mocnego renegocjowania cen, to oczywiście – jako organizacja zrzeszająca firmy handlowe - podjęlibyśmy natychmiastowe działania, aby zniwelować ewentualne skutki takich działań. Jako POHiD  przeciwstawiamy się i tępimy wszelkiego typu nielegalne praktyki. Obecnie jednak nie mamy do czynienia z taką sytuacją dotyczącą całej branży. Dlatego trudno zdefiniować, w jaki sposób powinniśmy zareagować – podsumowuje prezes POHiD.

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, to związek reprezentujący największe sieci handlowe działające na polskim rynku, w tym: Auchan Polska, Carrefour Polska, Castorama Polska, Galec (E.Leclerc Polska), Jeronimo Martins Polska (Biedronka), Kaufland Polska Markety, Lidl Polska, Pepco Polska, Schiever Polska, Transgourmet Polska (Selgros), Tesco Polska, Żabka Polska.

Kliknij i przeczytaj list otwarty organizacji mleczarskich skierowany do branży handlowej:

Sieci handlowe wymuszają obniżki cen produktów mleczarskich

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Dobranoc 07.02.2017

    Kogo wy słuchacie?? Przecież tu nie o Polskę chodzi ?? Polacy to jedna tępy naród jest i to bardzo.

  • Motyl 07.02.2017

    Czy coś się ostatnio zmieniło w kontaktach z sieciami? My dostawcy od wielu lat jesteśmy gnębieni przez sieci handlowe i moim zdaniem sytuacja absolutnie się nie zmieniła. Niech ktoś zapyta, czy łatwiej jest uzyskać podwyżkę cen produktów w sieciach pomimo ciągle rosnących kosztów. Żaden przedstawiciel sieci handlowych nie przyzna się do złych praktyk. Gdy argumentujemy podwyżkę cen np wzrostem kosztów związanych ze wzrostem najniższego wynagrodzenia, wzrostem cen surowców itp oni prosto w oczy mówią, że nie ma żadnych podstaw do podwyżki cen. Na argument typu jest zima mówią, że to nieprawda, bo jest lato. To oczywiście przenośnia, ale obrazuje sytuację. Uważam, jako wieloletni dostawca, że obecna sytuacja polityczna oraz działania jakie podejmuje rząd wobec sieci tylko pogorszyły sprawę bo nic nie ugrali a zaognili sytuację i pogorszyli pozycję producentów.

  • Aby dodać komentarz musisz podać wynik 05.02.2017

    "..Żadna z sieci handlowych nie poinformowała nas, że skierowała do kontrahentów żądania dotyczące znaczących redukcji cen ..." sieci nie maja obowiązku informowania pohid , ..... glupotą byloby informowanie o wynegocjowaniu lepszej ceny, poza tym negocjacje to tajemnica handlowa nic nie wie a chce sie wykazać

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.