04.03.2016/14:44

Tesco notuje 18-proc. wzrost sprzedaży owoców organicznych

Żywność organiczna sprzedaje się coraz lepiej. To część szerszego trendu. Producenci i handlowcy dostrzegają prozdrowotne postawy coraz większej części klientów i chętnie wychodzą im naprzeciw.

Brytyjski detalista chwali się znakomitymi wynikami sprzedaży owoców organicznych. Jak wynika z danych opublikowanych pod koniec lutego, na rynku brytyjskim popyt na produkowane organicznie owoce miękkie (truskawki, maliny, borówki itp.) podskoczył w ciągu roku aż o 34 proc., sprzedaż bananów wzrosła o 27 proc., popularne były także jabłka, gruszki i mango. Cała kategoria urosła o ok. 18 proc. r/r.

Odpowiedzialny za ten dział Gareth Wilcock przekonuje, że te wysokiej jakości produkty powinny być w finansowym zasięgu coraz większej liczby rodzin. – Zainteresowanie żywnością organiczną rośnie od kilku lat, także dzięki spadającym cenom i większej dostępności tych artykułów. Dokładamy wszelkich starań, by docierały one na półkę jak najszybciej, jak najświeższe. W niektórych przypadkach wprowadzamy mniejsze opakowania, co dodatkowo ułatwia decyzje zakupowe i ogranicza marnowanie się żywności.

Problemem, nad którym pracują zarówno handlowcy, jak producenci i dostawcy, jest wypełnienie sezonowych luk w dostępności swieżych owoców organicznych. Pomimo tego, że uprawy rozsiane są po całym świecie, w różnych strefach klimatycznych i na obu półkulach, wciąż zdarzają się okresy, gdy dostępny asortyment jest szczuplejszy niż w innych miesiącach.

W czasie kryzysu sprzedaż żywności organicznej bardzo spadła, bo konsumenci szukali oszczędności. Aby temu przeciwdziałać, w 2008 r. powołano organizację non-profit The Organic Trade Board (Komisja Handlu Organicznego), która zrzesza ponad 120 firm produkujących i sprzedających żywność organiczną, w tym Tesco. Szef OTB Paul Moore jest przekonany, że obecne wzrosty będą stałym trendem. – Jak wynika z naszych badań, prawie dwie trzecie konsumentów żywności organicznej pojawiło się na rynku po 2009 r. To ludzie młodzi, wysoko motywowani i świadomie się odżywiający. Ponad 45 proc. badanych konsumentów zamierza w tym roku kupować więcej produktów organicznych niż poprzednio.

Najnowsze dane firmy badawczej IRI, dotyczące napojów oraz soków owocowych i warzywnych, potwierdzają trend odnotowawny przez brytyjskiego detalistę. Jak się okazuje, gwałtownie rośnie sprzedaż blenderów i sokowirówek – aż o 49 proc. w skali roku, ponieważ klienci coraz chętniej rezygnują z napojów gazowanych czy pasteryzowanych soków, na rzecz przygotowywanych w domu napojów i przecierów owocowo-warzywnych. W związku z tym sprzedaż avocado wzrosła o 31 proc., szpinaku o 21 proc., a innych warzyw zielonych średnio o 12 proc. O tyle samo wzrosła sprzedaż owoców miękkich, przekraczając wartość 1 mld funtów brytyjskich.

(KK)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.