01.03.2017/14:23

Unilever rozkręci segment lodów superpremium w Polsce. Ben&Jerry's zadebiutowało w naszym kraju

Unilever Polska rozszerzył portfolio w Polsce o znaną na całym świecie markę Ben&Jerry’s z segmentu lodów superpremium, takich jak Haagen Dazs - ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl.

Jak ustaliliśmy, pierwsze firmowe zamrażarki z lodami Ben&Jerry’s trafiły do wybranych sklepów kanału tradycyjnego już na początku lutego. Unilever oferuje w naszym kraju sześć smaków w kubkach o dwóch gramaturach – 0,5 l (cena 25 zł) i 100 ml (7,99 zł). Z rozmów z detalistami wynika, że choć sezon na lody jeszcze się nie rozpoczął, sprzedają się bardzo dobrze. – Mimo moich początkowych obaw, wysoka cena nie jest problemem. Klienci, zwłaszcza ci młodzi, znają tę markę z zagranicy i nie kryją zadowolenia, że wreszcie mają do niej dostęp – usłyszeliśmy od sprzedawczyni w małym niezależnym sklepie na warszawskim Żoliborzu. Dodaje, że umowę na dzierżawę zamrażarki podpisała do końca roku, zaś jednym z warunków współpracy jest utrzymywanie w sprzedaży pełnego asortymentu Ben & Jerry’s.

Jak się dowiedzieliśmy od Remigiusza Czerneckiego, prezesa zarządu spółki Ren, która zajmuje się dystrybucją mrożonek, w tym lodów, za wprowadzenie na rynek produktów Ben & Jerry’s odpowiadają specjalnie wytypowani do tego zadania przedstawiciele handlowi Algidy. – My, jako dystrybutor mamy zapewnić dostępność we wskazanych przez nich punktach. Z tego co wiem, w tym roku projekt będzie głównie skupiał się na dużych miastach, tj. Warszawie i Krakowie. Obserwujemy uważnie tę markę. Z informacji uzyskanych od firmy Unilever Polska wiemy, że lody będą mocno reklamowane wśród konsumentów za pośrednictwem internetu, wydarzeń lokalnych oraz licznych degustacji – mówi nam Remigiusz Czernecki.

Fakt, że Unilever wreszcie zdecydował się wejść z marką superpremium na polski rynek zdaniem dystrybutorów mrożonek dowodzi, że Polacy są gotowi zapłacić więcej za lody dobrej jakości. Pewnym testem dla potencjału marki było niewątpliwie wprowadzenie lodów do sprzedaży przez firmę Quest Food, która od około roku dystrybuuje je do sieci Piotr i Paweł. - Jesteśmy niezależnym importerem lodów Ben&Jerry's i w dalszym ciągu nim pozostaniemy. To nie jest kluczowa marka w naszej ofercie, ale prowadzimy rozmowy dotyczące wprowadzenia jej do dwóch wiodących sieci. Sądzę, że produkty pojawią się w ich sklepach w połowie maja  - zapewnia Dominik Pazgrat z Quest Food. Jego zdaniem rynek lodów superpremium jest bardzo perspektywiczny, dlatego firma zdecydowała się wprowadzić do oferty torty lodowe Almondy (ceny około 30 zł). Torty lodowe pod licencją takich marek jak Toblerone, Milka, Daim niebawem pojawią się w kolejnych sieciach oraz w kanale HoReCa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.