W 2035 roku 5 mln Polaków będzie singlami
W 2035 roku aż 5 mln naszych rodaków będzie mieszkać samotnie, co oznacza, że co trzeci Polak będzie singlem, a ich liczba zwiększy się wobec 2016 roku o jedną czwartą! Handel musi na bieżąco śledzić i reagować na postępujące zmiany demograficzne, gdyż przekładają się one bardzo wyraźnie na zachowania zakupowe.
Z danych portalu sympatia.pl wynika, że wśród singli przeważać będą dwie grupy wiekowe – do 25. roku życia i seniorzy.
Jak sytuacja wygląda obecnie? 63 proc. mieszkańców naszego kraju to osoby żyjące w związku, 18 proc. – ludzie 25. roku życia (żyjące samotnie lub w związku), a 19 proc. – single.
Wśród tych ostatnich przeważają kobiety (60 proc.). Aż 42 proc. z nich ma 60 lat i więcej. Na wsi mieszka 40 proc. osób samotnych, 40 proc. singli ma wykształcenie podstawowe lub gimnazjalne. Co więcej, jesteśmy najszybciej starzejącym się społeczeństwem w Europie. Zmiany społeczne i obyczajowe w polskim społeczeństwie będą coraz mocniej wpływać na strategie firm z sektora FMCG. Już w tej chwili rosnąca liczba jednoosobowych gospodarstw domowych wpływa na wygląd sklepowych półek w sklepach spożywczych – pojawiło się ostatnio więcej dań gotowych i produktów w mniejszych gramaturach.
8