W ciągu roku pandemii alkohole zdrożały o 40 proc. Ale w dyskontach ceny poszły w dół [ANALIZA]
W ciągu roku pandemii alkohol zdrożał w sklepach o blisko 40 proc. Największy wzrost odnotowały hurtownie i to o prawie 60 proc. Podwyżki były też w hipermarketach – o ok. 10 proc., sieciach cash & carry – o niespełna 7 proc., a także convenience – o niecałe 2 proc. Natomiast dyskonty obniżyły ceny aż o 34,5 proc., a supermarkety – o ok. 8 proc. Ze wszystkich analizowanych trunków najbardziej podrożały mocne alkohole oraz likiery i kremy, bo o prawie połowę. Wina podskoczyły o blisko 31 proc. Cydr stał się droższy o niecałe 25 proc. Najmniejszą podwyżkę wykazało piwo, tj. o niespełna 13 proc.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
6