W. Kruszewski, Lewiatan Holding: Konsumenci coraz częściej wybierają polskie produkty
Polacy coraz większą uwagę przywiązują do rodzimych marek oraz towarów, które są wytwarzane z użyciem krajowych surowców – twierdzi Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding. Jego zdaniem umieszczanie na opakowaniach oznakowania wskazującego na polskie pochodzenie produktów przyczynia się do pozytywnej reakcji konsumentów.
– Jeszcze kilkanaście lat temu kupno produktu zachodniego było wręcz nobilitujące. Obecnie nastąpiło zupełne przewartościowanie tego trendu – mówił Wojciech Kruszewski podczas Kongresu 590. Jak wskazał, świadomość rodzimych konsumentów wzrasta i Polacy coraz częściej sięgają po towary produkcji krajowej. Wynika to „z konsekwentnej pracy i budowania zaufania do polskich marek w ciągu ostatnich lat”.
Prezes Kruszewski zwrócił uwagę, że przejawia się to m.in. w zakupie produktów lokalnych. – Konsumenci cenią sobie taki towar, identyfikują go z wysoką jakością i postrzegają jako produkt zdrowy – mówił prezes Lewiatan Holding.
Kruszewski przekonywał też, że zawieranie umów z lokalnymi producentami przynosi szereg korzyści dla sieci handlowej. – Świeże produkty, takie jak: warzywa, owoce czy nabiał pozyskane od lokalnych dostawców, są w lepszej cenie, ponieważ niższy jest koszt ich dostawy. Poza tym klienci, wiedząc, że towary te pochodzą z najbliższego regionu, są przekonani o ich wysokiej jakości – mówił Kruszewski.
9