04.12.2020/10:08

W kryzysie biżuteria sprzedaje się lepiej od odzieży

Grupa VRG – właściciel marek W. Kruk, Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler, podsumowała wyniki za listopad. Okazuje się, że nie były one tak złe jak zakładano. Swoje zrobiły promocje na Black Friday.
 

- Oceniamy, że listopad pomimo zamknięcia wszystkich salonów zlokalizowanych w centrach handlowych był lepszy niż się spodziewaliśmy. Nasza prognoza mówiła o spodziewanym spadku sprzedaży do -70 proc. w ujęciu r/r. Tymczasem skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w listopadzie 2020 roku przez Grupę Kapitałową Spółki wyniosły około 47,4 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w listopadzie 2019 roku o około 52 proc. – mówi Radosław Jakociuk, wiceprezes zarządu VRG, odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek. 

Na wynik lepszy od prognozowanego wpływ miał zwiększony ruch klientów w salonach stacjonarnych w ostatnie dni przed ponownym lockdownem, a także akcje zorganizowane na Black Friday w sklepach online. Jak mówi Radosław Jakociuk, wszystkie marki wypracowały w ramach promocji Black Friday sprzedaż dwa, a nawet trzy razy wyższą, niż w pozostałe dni listopada. - Pomimo dużych promocji, które spółka zainicjowała 7 listopad, aby wspierać sprzedaż w e-commerce, spadek marży wyniósł tylko 3 p.p w porównaniu z listopadem 2019 roku – podkreśla Radosław Jakociuk.

Podobnie jak w poprzednich miesiącach br. segment jubilerski radził sobie w tych warunkach lepiej od odzieżowego. Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowne przez markę W.Kruk były niższe od przychodów osiągniętych w listopadzie 2019 roku o około 40 proc. W przypadku marek odzieżowych (Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) spadek ten wyniósł ponad 57 proc. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także