20.07.2018/15:21

Wiceprezes firmy Dobrowolscy: W kategorii kabanosów Polacy lubią klasykę

Wzrost zainteresowania rynkiem kabanosów zapoczątkował falę eksperymentów z ich smakami i gramaturami, jednak największym zainteresowaniem na rynku cieszą się wciąż kabanosy klasyczne – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Grzegorz Zych, wiceprezes firmy Dobrowolscy.

Rynek kabanosów od kilku lat przeżywa rozkwit. Z czego to wynika?

Przełomem stało się wyjście kabanosów zza lady do lodówek – mowa o produktach pakowanych w samodzielne worki. Polacy kochają kabanosy. Sięga po nie w sklepach ponad połowa konsumentów. Rok temu rynek kabanosów był wart ponad 700 mln złotych.

Czy w tej kategorii występuje sezonowość sprzedaży?

Generalnie kabanosy cieszą się powodzeniem cały rok - są świetną przekąską do pracy i szkoły, sprawdzają się także podczas wycieczek - są praktycznie zapakowane i w przeciwieństwie do kanapek, nie trzeba ich wcześniej przyrządzać. Kabanosy są smaczne, sycące i nie muszą być przechowywane w lodówce, co jest kolejnym powodem, by zabrać je jako np. przekąskę w góry. Jest to produkt, który nie musi być konsumowany w domu, stąd również zainteresowanie kabanosami latem.

Czy konsument oczekuje szerokiego wyboru kabanosów w sklepie?

Wzrost zainteresowania rynkiem kabanosów zapoczątkował falę eksperymentów z ich smakami i gramaturami, jednak największym zainteresowaniem na rynku cieszą się nadal kabanosy klasyczne. Jakkolwiek panie częściej będą sięgać po te z obniżoną zawartością tłuszczu. Jednak jeśli chodzi o smak, to kabanosy klasyczne są bezkonkurencyjne.

Jakie trendy konsumenckie obserwuje Pan na tym rynku?

Wraz ze wzrostem zamożności Polaków, wszyscy zaczęliśmy być eko i fit, oraz zwracamy uwagę na etykiety. Polacy czytają skład i sięgają po produkty klasy premium, wiedząc, że taki wybór jest korzystniejszy dla ich zdrowia. Trendy w branży spożywczej są jasne - popularnością cieszą się produkty zdrowe, bez szkodliwych dodatków oraz te przyrządzane w sposób tradycyjny. Wzrasta także świadomość konsumentów, którzy nie tylko mają coraz większy dostęp do informacji, ale i ich szukają.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.