08.01.2020/08:42

Właściciel Stokrotki wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji

Litewska sieć handlowa Maxima ogłosiła, że w jej sklepach pojawiło się kilka rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Mają one poprawić jakość obsługi klienta, ale też zmniejszyć koszty prowadzenia unowocześnionych placówek - podaje esmmagazine.com.

Wśród innowacji, które pojawiły się w sklepach Maxima są kamery wideo o wysokiej rozdzielczości, które analizują dostępność produktów na półkach sklepowych i w razie potrzeby uruchamiają polecenia operacyjne. Kamery są również wyposażone w funkcję wykrywania zatłoczenia w korytarzach kasowych i wysyłania wiadomości do kierowników sklepów.

Maxima zainstalowała również zdigitalizowany system automatycznego monitorowania dat sprzedaży produktów, aby zapobiec marnowaniu żywności. Pozwala to pracownikom sklepu szybciej identyfikować artykuły spożywcze, którym kończy się termin przydatności do spożycia. – Rośniemy szybciej niż rynek. Sztuczna inteligencja pomaga nam operacyjnie nadążać za tym wzrostem – komentuje Jānis Vanags, członek zarządu Maxima Latvija.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.