18.04.2018/12:38

Wyniki Grupy Żywiec pod znakiem kiepskiej pogody i wojny cenowej na rynku piwa

Niesprzyjająca pogoda oraz konkurencja na rynku negatywnie wpłynęły na wyniki Grupy Żywiec w pierwszym kwartale 2018 r. Mając na uwadze dalszy wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa oraz dobrą strategię komercyjną na nadchodzący sezon, Zarząd firmy jest przekonany o pełnej realizacji tegorocznych planów.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w pierwszym kwartale 2018 r. osiągnęły poziom 604 mln złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2017 roku skonsolidowane przychody wyniosły 618 mln złotych. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 13 mln zł. w porównaniu do 39 mln zł. w pierwszym kwartale 2017 r.  Biorąc pod uwagę sezonowość branży piwnej, pierwszy kwartał ma najmniejszy wpływ na całoroczne wyniki osiągane przez Spółkę.

- Pomimo negatywnego wpływu niekorzystnej pogody i warunków rynkowych w krótkim okresie, długofalowo konsekwentnie realizujemy naszą strategię budowania wartości. W pierwszym kwartale 2018 r. ponownie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa (+3,4 proc.) oraz przychody w segmencie marek premium, do czego przyczyniły się m.in. innowacje Strefa Zero czyli nowa oferta piw bezalkoholowych – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec S.A.

I dodaje: – Jednak agresywna konkurencja cenowa w segmencie ekonomicznym negatywnie wpłynęła na budowanie wartości przez markę Tatra, co w dużej mierze przyczyniło się do spadku całkowitych przychodów. Jestem przekonany, że dobry plan na nadchodzący sezon oraz optymistyczne prognozy związane z Mundialem przyczynią się do pełnej realizacji naszych planów i kontynuacji strategii budowania wartości.

W najbliższych miesiącach Grupa Żywiec będzie realizować plan ukierunkowany na wzmocnienie pozycji w najszybciej rosnących segmentach rynku czyli piwnych specjalnościach, piwach smakowych oraz segmencie piw niskoalkoholowych i bezalkoholowych jednocześnie wykorzystując dodatkowe okazje związane z Mundialem. W marcu firma zaprezentowała innowacyjny koncept Strefa Zero, w którym poza odnoszącym już sukcesy piwem Żywiec Bezalkoholowe, konsumenci znajdą nowe produkty, w tym Heinekena 0.0 proc. i Warkę Radler 0.0 proc. w dwóch nowych wariantach smakowych jabłko z miętą i grejpfrut z pomarańczą oraz obecny już na rynku i lubiany wariant cytrynowy.  Dotychczasowe rezultaty sprzedaży są obiecujące. Te innowacje wzmocnią wiodącą pozycję firmy w segmencie bezalkoholowym gdzie już dziś udział piwa Żywiec Bezalkoholowe to blisko 50 proc.

Ponadto Grupa Żywiec wprowadziła na rynek nowy wariant Żywiec Sesyjne IPA, który umocni pozycję flagowej marki jako lidera w segmencie specjalności. Dodatkowo marka jest wspierana nową kampanią wizerunkową. Na rynku pojawił się także nowy wariant smakowy piwa Dziki Sad czereśnia.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • paluszek 01.05.2018

    Bo kto to pije ? Proste - nie smaczne. Dlatego nie ma wyniku, i już nie będzie......

  • Stefan 19.04.2018

    Super...wszędzie są liderem i nie dowożą wyniku...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.