07.12.2020/12:08

Żabka skacze na głęboką wodę e-commerce. Od 6 grudnia usługa "Zamów i odbierz" jest dostępna we wszystkich 6800 sklepach sieci

Od 6 grudnia br. Żabka rozszerzyła testy usługi „Zamów i Odbierz” na wszystkie blisko 6800 sklepów sieci na terenie całej Polski. Rozwiązanie jest konsekwencją i kolejnym etapem transformacji cyfrowej, która zachodzi w firmie. To naturalna odpowiedź Żabki na potrzeby konsumentów i franczyzobiorców, by – zwłaszcza w dobie pandemii – zakupy realizować wygodniej, szybciej i bezpieczniej.

Jak argumentuje detalista, korzystanie z usługi „Zamów i Odbierz” ma wiele zalet, zwłaszcza w obecnej sytuacji epidemiologicznej. Pozwala na skrócenie czasu zakupów i samego pobytu w sklepie oraz zwiększenie bezpieczeństwa poprzez skrócenie kontaktu ze sprzedawcą oraz płatność bezgotówkową. Ponadto zakupy dokonywane w ten sposób są bardziej wygodne – klient nie musi pakować produktów, może złożyć zamówienie online, a następnie odebrać je w dogodnym dla siebie czasie i sklepie Żabka.

– Dynamiczny rozwój rynku e-commerce, a przede wszystkim zapoczątkowana przez nas kilka lat temu transformacja cyfrowa, sprawiają, że w Żabce nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań, by jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby konsumentów. Sytuacja epidemiologiczna, z którą mierzymy się niemal od początku roku, stała się dla nas dodatkowym bodźcem do przyspieszenia naszych działań w tym obszarze. W kwietniu uruchomiliśmy testowo usługę „Zamów i odbierz”, umożliwiającą klientom zakupy za pośrednictwem aplikacji żappka, z której korzysta już blisko 4 mln użytkowników. Obecnie, kiedy mamy do czynienia z koniecznością zachowania dystansu społecznego oraz zwiększonymi oczekiwaniami dotyczącymi bezpieczeństwa zakupów, spotkała się ona z bardzo dobrym przyjęciem naszych klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć testy na wszystkie blisko 6800 placówek sieci Żabka w Polsce – mówi Tomasz Blicharski, ziceprezes zarządu ds. finansowych i rozwoju w Żabka Polska.

Usługa „Zamów i odbierz” dostępna jest dla wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej żappka. Klienci, którzy zdecydują się na dokonanie zakupów w tej formie, mają gwarancję, że otrzymają zamówienie skompletowane z produktów o długich terminach przydatności i odpowiednio, bezpiecznie spakowanych. Zamówienie jest gotowe do obioru już po 15 minutach od momentu jego złożenia, a czas na odebranie zakupów to 2 godziny od chwili otrzymania informacji o jego gotowości. Status zamówienia na bieżąco można śledzić w aplikacji żappka. Gotowe produkty, spakowane w torbę, można odebrać w wybranym przez siebie sklepie bez kolejki. Płatność realizowana jest na miejscu w sklepie, w bezpieczny bezgotówkowy sposób.

Żabka rozpoczęła test usługi „Zamów i odbierz” w kwietniu br., oferując ją początkowo w 20 sklepach w Warszawie, a następnie rozszerzając o nowe lokalizacje w kolejnych miastach. Od 6 grudnia br. w ramach testu będą mogli z niej korzystać klienci w całej Polsce – zarówno w aglomeracjach, jak i w małych miejscowościach.

Firma Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, liczącej blisko 6800 placówek prowadzonych przez ponad 5000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Sklepy sieci są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 milionów klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki.

Dodaj komentarz

9 komentarzy

  • Jarek 12.12.2020

    A jak będą rozwiązane reklamacje np. z brakiem towaru w torbie przygotowanej przez sprzedawcę , a zgłoszonej przez klienta, towarem po terminie przydatności włożonym do torby , czy też klientem , który w drodze do sklepie rozmyśli się i nie chce kupić piwa tatry tylko np. tyskie ?
    Proszę mi nawet nie odpowiadać , że takie rzeczy się nie zdarzą bo założenia managerów to jedno , a życie to drugie
    Jeśli towar ma być sprawdzony przez klienta , to potrzeba na to czasu , wymiana towaru również , co więcej jeśli musi to przygotować osobiście sprzedawca to nakłada to wyższe koszty po stronie franczyzobiorcy zatrudniającego tego pracownika ( do tej pory klient robił to sam ).
    Klient , który przyjdzie odebrać takie zamówienie i tak musi stanąć w kolejce , która w tym czasie będzie w sklepie .
    Decyzja ta podnosi tylko koszty obsługi , które są po stronie franczyzobiorcy ( jeden pracownik na zmianie nie będzie w stanie obsłużyć kasy , wyłożyć towaru , przypilnować złodziei , wypiec bułek i złożyć zamówień w ciągu 15 minut od ich złożenia ) bo decyzja ta nie napędza nowych klientów poza tymi , którzy w pobliżu sklepu i tak by przyszli zrobić zakupy wybierając towar sami do koszyka

  • Dzielnicowy Pała 08.12.2020

    Jaśku ty kmiocie z bramy, myślisz ze każdy tak jak ty żyje tylko piwskiem i fajkami? Asortyment ząbki jest dużo szerszy ale skąd taki obszczymur ma to wiedzieć?

  • Łukasz 08.12.2020

    Mam propozycję dodania płatności przed odebraniem zakupów było by to bardziej wygodniejsze i skróciło do minimum wizytę pozdrawiam

  • Łukasz 08.12.2020

    Mam propozycję dodania płatności przed odebraniem zakupów było by to bardziej wygodniejsze i skróciło do minimum wizytę pozdrawiam

  • .... 07.12.2020

    Ciekawe jak jeden sprzedawca ogarnie obsługę klientów, dokładanie towaru, sprawdzanie dostawy i jeszcze ma pakować zakupy.... i trzeba jeszcze pilnować tysiąc innych rzeczy i klepać formułki bo tajemniczy się czaji... żaden kasjer nie jest zadowolony

  • Anetka 07.12.2020

    No jasne dobre to jest dla właścicieli tylko gorzej jak jest jedną ekspedientka i ma w sklepie kolejkę co wtedy czy pomyślał ktoś o tym?

  • Anetka 07.12.2020

    No jasne dobre to jest dla właścicieli tylko gorzej jak jest jedną ekspedientka i ma w sklepie kolejkę co wtedy czy pomyślał ktoś o tym?

  • adamkowalski 07.12.2020

    Ilość sklepów ok, 6800 daje pojęcie skali, ale ani słowa o asortymencie.
    Przy Zappka pay, weryfikacji wieku via cart owner, można by sprzedawać nawet alko i fajki z odbiorem bez kolejki 😎

  • Jaś wędrowniczek 07.12.2020

    I właśnie dlatego że większość klientów mieszka na tyle blisko że może w kapciach wyskoczyć do sklepu wróżę tej usłudze kompletną klapę .
    Zamówienie przez aplikacje jest mega czasochłonne i skomplikowane , trzy razy pójdę i wrócę zanim.xamowie przez internet.
    Totalna porażka .
    Poza tym kto by zamawiał piwsko papierochy i wodę przez internet.a i chipsy jeszcze .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także