27.09.2020/10:15

Holenderski operator e-grocery, powiązany z Edeką, myśli o wejściu do Polski

Supermarket internetowy Picnic, obsługujący na razie 70 holenderskich miast, zawarł sojusz z Edeką w celu ekspansji międzynarodowej. Za pięć lat Picnic chce być ważnym graczem w wielu krajach – donosi retaildetail.eu. Operator e-grocery patrzy też na rynek polski.

Dzięki umowie z Edeką i wprowadzeniu marki własnej, Picnic chce wejść niedługo na rynki Francji i Wielkiej Brytanii. Według współzałożyciela e-grocery Picnic, Jorisa Beckersa, marka własna sklepu pomoże w realizacji jego międzynarodowych ambicji. Oprócz etykiet holenderskich i niemieckich, produkty marek własnych otrzymają także napisy w języku francuskim i angielskim.

Do Francji i Wielkiej Brytanii Picnic ma trafić po uruchomieniu sprzedaży w 100 miastach w Holandii i w 30 lokalizacjach w Niemczech.

- Obecnie działamy w Holandii i Niemczech i odnosimy tam sukcesy - powiedział współzałożyciel Joris Beckers w wywiadzie dla holenderskiej gazety Het Financieele Dagblad i dodał: - Nie wiemy, dlaczego miałoby to działać inaczej w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii czy w Polsce.

Picnic zrezygnował z partnerstwa zakupowego z Superunie, a zawarł umowę z z niemiecką grupą supermarketów Edeka, która już teraz ma 35 proc. udziałów w Picnic Germany. Firmy zakładają nową organizację o nazwie Everest. Sama Edeka mówi, że jest również zadowolona z nowego partnera, ale nie myśli o przejęciu całości firmy.

O supermarkecie internetowym Picnic pisaliśmy w portalu wiadomoscihandlowe.pl w marcu 2018 r., kiedy spółka rozpoczynała działalność w Niemczech od dostaw zakupów dla mieszkańców Nadrenii Północnej-Westfalii. W trwającej kampanii reklamowej zapewniała, że będzie najtańszym e-sklepem spożywczym w Niemczech, a w dodatku zaoferuje bezpłatne dostawy.

Picnic nie przynosi jeszcze zysków. W 2018 roku strata spółki wynosiła 36,7 mln euro. E-sklep spodziewa się w tym roku obrotu w wysokości 500 mln euro.

Firma rozpoczęła działalność we wrześniu 2015 roku w Amersfoort. Obecnie dostarcza żywność w ponad 70 holenderskich miastach, korzystając z floty około 800 samochodów. W 2019 roku Picnic został uznany za najszybciej rozwijającą się firmę w Holandii.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także