10.03.2017/10:52

Zysk Grupy Auchan w górę! Integracja sieci hipermarketów Real okazała się sukcesem

Auchan Holding notuje dobre wyniki finansowe za 2016 r. Po reorganizacji struktury wewnętrznej firma realizuje strategiczne plany konsolidacji, unifikuje sieć detaliczną i inwestuje w nowe placówki. Przyspieszyła też rozwój e-commerce. Polska jest wymieniana jako jeden z rynków, na których koncern odnotował największe sukcesy.

W skali całej Grupy Auchan skonsolidowany przychód bez uwzględnienia podatków wyniósł 52,8 mld euro i był wyższy o 0,7% od wyników z poprzedniego roku. Zysk EBITDA wzrósł o 2,1% do kwoty 2,6 mld euro. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 1,3% do kwoty 1.159 mln euro. Bardzo wyraźnie wzrósł zysk operacyjny netto – o 18,2%, do kwoty 824 mln euro.

Skonsolidowany przychód ze sprzedaży detalicznej spółki Auchan Retail wzrósł o 0,7%, do kwoty 51,72 mld euro. Firma prowadziła działalność w 17 krajach, mając łącznie 3.799 punktów sprzedaży. Na 12 rynkach firma jest liderem cenowym. Przychody w walucie lokalnej wzrosły na 11 rynkach.

Auchan realizuje projekt unifikacji szyldów – w każdym kraju sklepy mają być stopniowo wprowadzane pod jeden baner, np. we Francji My Auchan zastępuje markę A2pas, a Auchan Supermarche wchodzi w miejsce Simply Marketu.

Koncern przyspieszył rozwój sprzedaży omnichannel, stopniowo integrując sklepy online ze wszystkimi formatami sklepów stacjonarnych, od hipermarketów po placówki convenience. We wszystkich krajach trwa też rozbudowa e-commerce.

W Europie wśród krajów o najlepszych wynikach sprzedażowych są Węgry, Polska, Ukraina i przede wszystkim Rumunia. Integracja sieci hipermarketów Real okazała się sukcesem. Spadła natomiast sprzedaż w Rosji, gdzie wyraźnie zmniejszyła się siła nabywcza konsumentów.

Rosły przychody w Hiszpanii i Portugalii. W rodzimej Francji, z wojnami promocyjnymi w tle, Auchan postawił na rentowność, a nie przychód, w związku z czym obroty spadły o 1,1%, natomiast zysk brutto wzrósł o 0,2 pp.

– Zakończony właśnie rok był czasem poważnych zmian. Nowa struktura organizacyjna, wprowadzona pod koniec 2015 r., z podziałem Auchan Holding na Auchan Retail, Immochan i Oney, dał poszczególnym spółkom więcej samodzielności, dzięki czemu mogły się bardziej skoncentrować na swojej podstawowej działalności. Wdrażanie długofalowej strategii rozwoju pozwoli tym spółkom bardziej efektywnie reagować na oczekiwania klientów, a także pracowników firmy. Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, zwracają większą uwagę na jakość życia i dobrostan. Są też coraz bardziej „połączeni” i „wielokanałowi”, używają na co dzień coraz więcej urządzeń i aplikacji, maja coraz większe oczekiwania w zakresie doświadczenia zakupowego. Nasze spółki są obecnie gotowe sprostać wszystkim tym wyzwaniom – skomentował raport roczny Wilhelm Hubner, przewodniczący Rady Zarządzającej Auchan Holding.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Niezadowolony klient 2 11.03.2017

    @Niezadowolony klient,
    Auchan ma teraz ważniejsze sprawy niż jakieś tam kasy samoobsługowe czy wafle ryżowe. Teraz na topie jest przenoszenie jednego działu na drugi koniec sklepu, zamiana półki x na półkę y jeżeli chodzi o zawartość na niej danego produktu (i aby było śmiesznej trwa to niekiedy kilka tygodni he he he he a klient wchodzi na dany dział i widząc jaki tam jest za przeproszeniem burdel odpuszcza całkowicie zakupy) :) Dodatkowo skupiają się na wprowadzaniu nowej, kosmetycznej marki własnej, której cena... zwala z nóg jeżeli porówna się ich produkt do naprawdę markowych produktów.
    Z mojej strony tyle :) - aby była jasność mój komentarz jest sarkastyczny bo nie mam zwyczaju w sposób bezpardonowy kopać leżącego.
    Auchanie - byłem, widziałem i wiem że przez najbliższy rok nie mam się po co zjawiać w twoich progach. Drogo, brak towaru (puste półki), upierdliwe przemeblowania itp. itd. Wybieram tańszą i normalniejszą konkurencję.

  • Niezadowolony klient 11.03.2017

    Auchan ul.Bukowska w Poznaniu - brak kas samoobsługowych. Piątek 10 marca godz. 20: Brak towaru na półkach np. Brak wafli ryżowych Good Food bez dodatkow, brak mydła Luksja z oliwką. Trudno zamówić więcej towaru, żeby można było go w weekend kupić?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.