REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Najpopularniejsze alkohole w Polsce to wódka, piwo i wino, ale Polacy coraz częściej kupują alkohole smakowe: whisky czy wódki kolorowe

Najpopularniejsze alkohole w Polsce to wódka, piwo i wino, ale Polacy coraz częściej kupują alkohole smakowe: whisky czy wódki kolorowe (fot. materiały własne)

Z analizy instytutu badawczego ABR SESTA wynika, że w gazetkach alkoholowych prym wiodą wódki. Mniej reklamuje się piwa i wina. Według ekspertów, tę strategię narzucają sprzedawcom firmy produkujące trunki. Mogą one chcieć wykorzystać to, że Polacy mają więcej pieniędzy, dzięki programowi rządowemu i podwyżkom pensji.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Jak zauważa Maria Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, rynek mocnych trunków kurczy się systematycznie. Tak zwane twarde alkohole tracą na rzecz piw i w mniejszym stopniu win. Wśród producentów wódki wywołuje to potrzebę szerzej zakrojonych akcji promocyjnych. Święta stwarzają do tego typu działań świetną okazję. Zatem, nie tyle sieci dążą do promocji napojów wysokoprocentowych, co marki. One oferują sklepom korzystne kontrakty. Te zaś przyjmują zlecenia i towary, licząc oczywiście na zwielokrotnienie zysków.

– Szersza promocja i zdecydowanie zwiększona siła nabywcza Polaków, która w mojej ocenie, po części wynika z funkcjonowania rządowego programu Rodzina 500 plus, może sprzyjać wzrostowi sprzedaży alkoholi, głównie tych najmocniejszych, przed tegorocznymi świętami. Ostatecznie zyski producentów i sprzedawców będą rezultatem czynników społecznych oraz dostosowanych do nich rozwiązań branży alkoholowej – mówi dr Faliński.

Natomiast Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA podkreśla, że popularność droższych alkoholi rośnie już od kilku lat, ponieważ stajemy się coraz zamożniejszym społeczeństwem. Ponadto uważa, że główny wpływ na obecne tendencje rynkowe, powinien mieć wzrost pensji minimalnej. W ocenie eksperta, z powodu podwyżek wynagrodzeń, które miały miejsce w przeciągu ostatniego roku, dochody dużej części pracowników, zatrudnionych m.in. w sektorze produkcji czy usług, zwiększyły się o kilkaset złotych. I właściwie to może mieć decydujący wpływ w tej kwestii.

– Sieci perfekcyjnie wykorzystają świąteczną okazję, kusząc klientów większą ilością promocji tzw. ciężkich alkoholi. Wsparcie z programu rządowego Rodzina 500 plus, będące nadwyżką domowego budżetu, może zatem zostać przeznaczone na dodatkowy luksus, jakim są droższe alkohole. I tak część konsumentów zapewni sobie poczucie dostatku w Boże Narodzenie, zwłaszcza przy rodzinnym stole – przekonuje Michał Rosiak, Kierownik Sprzedaży z Grupy AdRetail.

Najpopularniejszy alkohol

W tym roku, w okresie przedświątecznym najczęściej promowaną kategorią jest wódka. Sieci zdążyły poświęcić jej już ponad 2,5 tys. modułów promocyjnych. Najwięcej wystąpień ma marka Soplica, która w tych zestawieniach występuje aż 384 razy. Na 2. miejscu, wśród wszystkich rodzajów ogólnie badanych alkoholi, znajduje się piwo Żywiec (240 wskazania). Ale potem, na 3. pozycji jest wódka Żubrówka (206), 4. – szkocka whisky Johnnie Walker (186) i na 5. – znowu wódka, Absolwent (170 razy promowana).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony