REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Najpopularniejsze alkohole w Polsce to wódka, piwo i wino, ale Polacy coraz częściej kupują alkohole smakowe: whisky czy wódki kolorowe

Najpopularniejsze alkohole w Polsce to wódka, piwo i wino, ale Polacy coraz częściej kupują alkohole smakowe: whisky czy wódki kolorowe (fot. materiały własne)

Strona 2 z 4
REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

– Sieci najbardziej kuszą klientów wódką, ponieważ to zdecydowanie droższy produkt, niż np. piwo czy też wino. Obniżenie wyższej ceny alkoholu oznacza upust rzędu kilku lub kilkunastu złotych. Rabat jest więc od razu dobrze zauważalny – wyjaśnia Marcin Dobek.

Należy też zaznaczyć, że wódka jest artykułem, który najczęściej występuje na pierwszych stronach gazetek promujących alkohole. Czasem też pojawia się w obecności whisky. Jak wyjaśnia Marcin Dobek, w związku z tym, że konsumujemy zdecydowanie więcej wódki, niż innych mocnych alkoholi, ten trunek znajduje się najczęściej na początku publikacji.

Lider sprzedaży, ale nie promocji

Piwo jest drugą, najczęściej promowaną kategorią napojów alkoholowych. Ma ponad 2,3 tys. wystąpień w gazetkach promocyjnych ogólnych i tych stricte z alkoholem. Po najczęściej promowanej, wyżej wymienionej, marce Żywiec, w następnej kolejności wyróżnia się Tyskie (153 wskazania), Okocim (133) oraz Kasztelan (126 wystąpień).

Zdaniem Michała Rosiaka, piwo nie może być najczęściej promowanym alkoholem przed Bożym Narodzeniem, ponieważ ma mało uroczysty charakter. Głównie kojarzy się z nieformalnymi spotkaniami, np. przy grillu, na majówce czy też w trakcie wakacji. Wódka to bardziej oficjalny trunek, który z pewnością znajdzie swoje miejsce na świątecznym stole. Dobra marka może też stanowić gwiazdkowy prezent.

– Liderem sprzedaży wśród alkoholi jest piwo, zarówno wartościowo, jak i wolumenowo. Ten napój wybiera większość konsumentów, bez względu na różnice finansowe, społeczne czy wiekowe. W Polsce jest on szczególnie popularny, zupełnie inaczej niż np. we Francji czy Włoszech, gdzie najczęściej spożywany trunek to wino – tłumaczy Faliński.

Jak dodaje ekspert, producenci piwa są ograniczeni luźniejszymi reżymami komunikowania reklamowo-promocyjnego, niż wytwórcy mocnych alkoholi. Nie muszą więc promować produktu tylko w miejscu jego sprzedaży. Budżety marketingowe dzielą między reklamę w sieciach handlowych i w mediach, gdzie może występować piwo, po spełnieniu szeregu niezbyt wygórowanych warunków.

– Na pierwszych stronach gazetek prawie w ogóle nie widać piwa, gdyż ten produkt z reguły znajduje się w każdej gazetce regularnej. Może widnieć na jednej stronie, obok innej dowolnej kategorii, co jest często praktykowane. Tak więc, nie ma potrzeby szczególnego promowania go w publikacjach o alkoholu – zapewnia ekspert z instytutu badawczego ABR SESTA.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony