REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017

Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Jestem zszokowany reklamą Tigera. Brak mi słów. Jako współwłaścicielowi firmy produkującej Tigera jest mi po prostu wstyd - napisał na Twitterze Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex. Napojowa marka przeżywa aktualnie kryzys wizerunkowy, który jest efektem publikacji kontrowersyjnej grafiki w Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

1 sierpnia, czyli w dniu wspomnianego święta, na profilu marki Tiger w serwisie Instagram umieszczona została grafika z wyciągniętym środkowym palcem i napisem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!". Obok napisu umieszczona została puszka napoju Tiger. Grafika wywołała lawinę negatywnych komentarzy w internecie.

Właściciel marki zareagował na krytykę, usuwając wpis z profilu na Instagramie i publikując przeprosiny w internecie. Do sprawy odniósł się także prezes Maspeksu.

- Zadośćuczynimy za popełniony błąd. Wesprzemy program edukacyjny dotyczący Powstania Warszawskiego - napisał Pawiński na Twitterze. - Twarde konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych za tę sytuację zostaną wyciągnięte - zapewnił.

Szef firmy podkreślił też, że osobiście ma ogromny szacunek do powstańców warszawskich.

Za niefortunną grafikę przeprosiła również Beata Turlejska-Zduńczyk, prezes zarządu J. Walter Thompson Group Poland, czyli agencji odpowiedzialnej za komunikację marki Tiger w social mediach. - Oficjalnie przepraszamy za przekroczenie granicy dobrego smaku i naruszenie wartości historycznych, jakim było Powstanie Warszawskie - napisała szefowa firmy.

- Kreowanie silnie buntowniczego charakteru Tigera uśpiło naszą czujność, doprowadzając do niedopatrzenia w kontroli jakości komunikacji, czego efektem stało się naruszenie najwyższych wartości. Sytuację uważamy za niedopuszczalną i zostaną wyciągnięte konsekwencje. Naszą intencją nie było obrazić kogokolwiek, za co przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się dotknięci efektem naszej pracy - dodała Turlejska-Zduńczyk.

Sprawę skomentowało na Twitterze nawet Muzeum Powstania Warszawskiego. - Hej @tigerdrinkpl! Niedługo zaczynamy zapisy na lekcje muzealne (różne poziomy, nawet dla dzieci z podstawówki). Może wpadniecie? - przeczytać możemy na koncie oficjalnym muzeum.

Maspex Wadowice to największy polski producent żywności. Do firmy należą m.in. takie marki, jak Lubella, Tymbark, Tiger, Kubuś, Decomorreno, Dr Witt, Łowicz, Malma, Kotlin, czy Krakus.

Aktualizacja tekstu:

Prezes Maspeksu Wadowice w środę wieczorem poinformował, że firma podjęła decyzję o przekazaniu 500 tys. zł na pomoc żyjącym powstańcom warszawskim. - Przekazaliśmy tę kwotę w ramach zbiórki "Pomoc dla Powstańców organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej - oznajmił Krzysztof Pawiński.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 27

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (20)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Krzysiek322 20 2 miesiące temu

    Aby Maspex mógł odzyskać dobre imię Pawiński musi z niej odejść. Tylko wtedy jest nadzieja, że taka sytuacja się nie powtórzy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Sergiusz 19 3 miesiące temu

    Mimo całego tego zamieszania ich działania aby sprawę rozwiązać są bardzo pozytywne.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zyta 18 3 miesiące temu

    Następnym razem niech zatrudnią poważnych ludzi od marketingu i będzie dobrze.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Aleksandra 17 3 miesiące temuocena: 100% 

    Ja bym tam już nie wnikała kto co wiedział, kto jest czego jest winny, skoro firma wzięła na klatę i przeprosiła.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~bogdan 16 3 miesiące temuocena: 50% 

    to żadna wpadka, tylko konsekwencja antypolskiej i antypatriotycznej działalności takich konglomeratów jak Maspex. Dlaczego, mając do wyboru innych producentów miałbym nabijać im kabzę?. Wcale nie są lepsi jakościowo od innych a mit o ich "Polskości" prysł razem z ich chamskimi reklamami. Stop lewactwu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Karol 15 4 miesiące temuocena: 75% 

    Każdemu może powinąć się noga, prezes przeprasza i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy, ludzie powinni mieć trochę wyrozumiałości dla drugiej osoby.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~olka 14 4 miesiące temuocena: 75% 

    Firma musi mieć dobre intenecje - zdarzył im się błąd ale nie nalezy ich przekreślać. Wpłacili dużo pieniędzy na kombatantów - zalezy im na polskim społeczeństwu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Boryna 13 4 miesiące temuocena: 50% 

    Wpłacili 500 tysięcy na Powstańców i to doskonale pokazuje, że jako firma mają dobre intencje. To wina marketingu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~status 12 4 miesiące temuocena: 100% 

    Prezes Pawiński zachował się jak należy! Nie rozumiem tego grillowania polskiej firmy, która rzeczywiście popełniła błąd wybierając durną agencję, której szefowa nie kryje sympatii dla KOD...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~evela 11 4 miesiące temuocena: 100% 

    Popełnili błąd ale to każdemu może się zdarzyć, ale przeprosili więc spoko a pół miliona na pewno się przyda wiec dobry gest z ich strony:)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jaca 10 4 miesiące temuocena: 0% 

    Może naprawdę ktoś się pomylił? 1 sierpnia głośno obchodzony jest głównie w Warszawie i okolicach, zdarza się najlepszym, ważne, że wnioski wyciągnięte!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~jakiś nick 9 4 miesiące temuocena: 33% 

    A ja myślę, że to zwykły ludzki błąd... nie skojarzył pewnie jakiś grafik dnia pamięci z powstaniem i poszło tak, a nie inaczej. Po tygodniu ktoś zauważył i afera.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Melon 8 4 miesiące temuocena: 67% 

    Takie to właśnie cudowne dziecko kapitalizmu. Jak lewactwo od sld po PO odeszło od koryta to plucie na PIS pełną gębą. Ten prezes to zwykły salonowiec po układach, nienawidzący naszej historii i tradycji. Nie wierzę, że ta reklama to przypadek. A wręcz twierdzę, że ten "prezes" wiedział o niej. Jestem pewien, że PRL bis pociąga już za wszystkie możliwe sznurki.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Juras 7 4 miesiące temu

    Beznadziejna decyzja agencji, która powinna wiedzieć, że nie każdy dał się zarazić nienawiścią. A polska firma zapłaciła za to wizerunkiem i wsparła powstańców sporą kwotą.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~M.K. 6 4 miesiące temuocena: 100% 

    Barbados, myślę, że Maspex już dostał nauczkę, a prezes wyciągnął konsekwencje, przeprosił, przekazał darowiznę. Nie ma co rozpamiętywać, zachowali się najlepiej jak się dało po wpadce agencji marketingowej, której powierzyli swój produkt. Trzeba się cieszyć, ze na całej sytuacji przynajmniej powstańcy skorzystali.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Wacek 5 4 miesiące temuocena: 67% 

    A ja myślałem, że Maspex to uczciwa "firma". Handluję Waszymi produktami ponad 20 lat. Jednak teraz należy się zastanowić,czy to już nie za długo. Handlowcy wszyscy zastanówmy się co zrobić,bo przeprosiny Prezesa /tutaj / to kpina.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Barbados 4 4 miesiące temuocena: 71% 

    Gdyby udało się zrobić akcję bojkotu marek Maspeksu , tak aby nauczka była bolesna w sensie finansowym to byłoby coś co miałoby sens. Tylko taka lekcja odniesie skutek . To faktycznie zaboli i sprawi ,że konsekwencje będą odczuwalne. Tekst o " naruszeniu wartości historycznych " jest równie głupi moim zdaniem co cała obrona agencji. Zastanawia mnie fakt ,że nikt w procesie tworzenia tej grafiki nie zasugerował im ,że będzie z tego ogromny problem wizerunkowy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~lovefool 3 4 miesiące temuocena: 100% 

    Z powodu dalszych i bliższych zaszłości historycznych tzw. elity w Polsce tworzą osoby jawnie Polski nienawidzący... jest coś w tym nazistowskiego, dosłownie taka bezpośrednia kontynuacja polityki nazistów względem Polski... Czy maspex to w istocie polska firma? BTW. jak to się wszystko łączy... parę miesięcy temu tiger miał reklamę kpiącą z katastrofy smoleńskiej, do wyborczej dodają za 79gr tymbarka, (z michalczewskim to była "kłótnia w rodzinie" czy co?), szefowa agencji pr to oszalała KODziara. Szok... bo można PiS nie lubić, jednak jeśli rzekomo polski(?) gigant spożywczy nie dostrzega tego, że np. PiS wspiera polskich producentów... to chyba jest coś nie tak z wami... Wyobraźcie sobie analogiczną akcję naśmiewającą się z holokaustu, ba! nawet nie potrafię sobie wyobrazić namiastki podobnej akcji niemieckiej firmy dotyczących np. żołnierzy wehrmachtu... Czym sobie zasłużyli Powstańcy Warszawscy? Czym sobie na tą nienawiść zasłużyli Polacy...?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~TK 2 4 miesiące temuocena: 90% 

    Red Bull jest buntowniczy Tak samo Monster, RockStar. Ale oni mają agencje reklamowe z prawdziwego zdarzenia. Tu.... Cała kampania żenująca. Poziom Chłopaków do wzięcia... No ale rozumiem że teraz Tiger ma taki target. Żenada gorsza od wtopy z Żytnia. Panie Prezesie Pawiński, uważam Pana za jednego z nainteligentniejszych Prezesów. Zawsze miło się z Panem dyskutuje na EEC czy Forum Spożywczym. Chyba czas pokazać ten palec co na zdjęciu tej nieudolnej Agencji. Poziom żartów i poczucie humoru jak u przedszkolaków z marginesu społecznego, a nie buntowników. Pozdrawiam

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Spec od marketingu 1 4 miesiące temuocena: 100% 

    To co Pani nazywa "kreowaniem buntowniczego charakteru marki" to nic innego jak propagowabie chamstwa, agresji i bezczelności. A ta reklama to nie jest jakiś niespodziewany wybryk tylko logiczna kontynuacja tego marketingowego rynsztoku, który Pani nazywa kampanią reklamową.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"