REKLAMADESIGNATURE - baner główny 17-20.10
Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash

Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Od września 2019 roku właściciele sklepów małoformatowych w całej Polsce będą mieli dostęp do nowej platformy marketplace - Eurocash.pl Market. Przedstawiciele notowanej na GPW firmy zapewniają, że rozwiązanie pomoże detalistom "uzyskać dostęp do dziesiątek tysięcy nowych produktów, których nie mieli dotąd w swojej ofercie".

REKLAMA

Eurocash podkreśla w komunikacie, że niezależny handel cały czas się w Polsce profesjonalizuje. Do sklepów małoformatowych należy 44 proc. wartości całego rynku FMCG w Polsce. Prognozy Nielsena zakładają, że w ciągu kolejnych trzech lat sklepy małoformatowe będą rosły o 5-6 proc. rocznie, wolniej jedynie od dyskontów. - By móc z nimi konkurować, sklepy mniejszych formatów muszą rozwijać się błyskawicznie i wdrażać nowe technologie, które przyciągną konsumentów - twierdzi Eurocash.

Jednym z takich projektów ma być platforma Eurocash.pl Market. Jak komentuje Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash, uruchomienie tej usługi "to wielka zmiana dla polskiego rynku niezależnego". - Wyobraźmy sobie, że do tej pory przedsiębiorca mógł zamówić do swojego sklepu ok. 11 tys. produktów. Teraz, dzięki eurocash.pl Market, ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona - podkreśla Amaral.

- Poza tą znaczącą zmianą w zakresie oferty, jest jeszcze inna, według mnie dużo istotniejsza. Dyskonty w Polsce w większości swoich placówek sprzedają takie same produkty. Na półkach mają ich średnio ok. 2 tys. Oznacza to, że mają jedną, uniwersalną ofertę i strategię dla każdego konsumenta, w każdym miejscu w Polsce. Jednak przyszłość w handlu będzie należeć do tych, którzy będą potrafili dostosować się do konsumenta indywidualnie. Widać to już po rosnącym znaczeniu rynku e-grocery i zakupów w internecie. Chcemy kupować to, czego naprawdę potrzebujemy i kiedy chcemy. Eurocash.pl Market pozwoli detalistom stworzyć własną strategię w pełni dopasowaną do konsumentów z ich lokalnego otoczenia. Będziemy mieć zatem setki, tysiące takich ofert produktowych "szytych na miarę" - dodaje Amaral.

Eurocash.pl Market to platforma typu marketplace, która połączy bezpośrednio producentów towartów i produktów z ok. 10 tys. klientów Grupy Eurocash (docelowo 80 tys.), działających w ramach sieci takich jak Lewiatan, abc, Gama, Euro Sklep, Duży Ben czy Groszek. Z platformy będą mogli korzystać również klienci niezrzeszeni, którzy kupują towar w hurtowniach Grupy. Użytkownicy eurocash.pl Market będą mogli zamawiać teraz produkty spoza bieżącej oferty hurtowej. Będą to lokalne, niszowe, limitowane, ekologiczne i importowane produkty spożywcze, ale także produkty przemysłowe takie jak zabawki, elementy wyposażenia domu czy AGD.

Właściciel sklepu, składając zamówienie poprzez eurocash.pl Market, będzie mógł je otrzymać w formie bezpośredniej dostawy od producenta lub razem z zamówieniem, które otrzyma z hurtowni Grupy Eurocash. Dostępne sposoby dostawy określać będzie z góry dany producent.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~?? 4 22 dni temuocena: 100% 

    Pytanie . Dlaczego robimy cały czas dobrze i się sprzedajemy obcym ??????

    oceń komentarz
  • ~MAF 3 25 dni temuocena: 0% 

    Czytam sobie "u góry ", ze "Do sklepów małoformatowych należy 44 proc. wartości całego rynku FMCG w Polsce. " Zgoda, ale ile w tym udziału sklepów niezależnych? - tak między 5 a 10%. Zmian będzie, lae marginalnym raczej segmencie rynku. Pomysł dobry, by do nich sięgnąc -jakoś tak zostały na boku wielkich franczyz, ale czy aby wystarczy skali? - dla wielkiego EuroCash'a. Dobrze życząc, spoglądałbym juz dziś ku HoReCa. Dekoniunktura zaostrzy konkurencję i sklepy niesystemowe odczują to najszybciej i najboleśniej. A skoro NIelsen sienie myli, to skądś przecież te 5-6% dynamiki małe formaty musza brac - chyba także z integracji reszty niezależnych sklepów. Przecież nie z indywidualnych małych firemek, poddanych presji rynkowej i fiskalno-płacowej. Dobrze więc oswoić się z wielkim EuroCash'em - na przyszłość jak znalazł. Z pozdrowieniem, MAF

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zdziwiony 2 25 dni temuocena: 100% 

    Po braku komentarza na zapytanie czytelnika "Chciałbym poznać więcej szczegółów" widać słabość Eurocashu w radzeniu sobie z klientem e-commerce (nawet potencjalnym). Nie sztuka jest zagrać znaną marką i wejść na nowy obszar rynku, ale trzeba przede wszystkim potrafić komunikować się z klientami. A komentarz czeka na odpowiedź Eurocashu już 9h.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Chciałbym poznać więcej szczegółów. 1 26 dni temuocena: 100% 

    "Teraz, dzięki eurocash.pl Market, ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona" serio? Ile z magazynów jest w stanie utrzymywać i co więcej obsłużyć 500 000 SKU nawet? Organizacja dostaw i wysyłek 500 000 SKU? Brednie. Nawet jeżeli dajmy na to będą to dostawy z jednego giga centrum na 500 000 SKU to koszt dostawy z jednego punktu na teren prawie całego kraju będzie gigantyczny. Chyba, że Eurocash zakłada, że to dostawca wyśle swój towar na swój koszt w paczce dajmy na to na Podlasie bo Pani zamówiła 499 999 SKU z listy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony