REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020
Robert Siemiński (z lewej) oraz Sylwester Maćkowiak

Robert Siemiński (z lewej) oraz Sylwester Maćkowiak (fot. Marol)

Strona 10 z 10
REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

To dość smutna konstatacja, że właśnie wejście do UE było decydującym momentem…

RS: Nie chcę przez to powiedzieć, że wejście Polski do UE było złym posunięciem. Jako kraj zyskaliśmy na tym bardzo wiele i saldo jest pozytywne. Natomiast niewątpliwie był to moment, po którym już nic nie mogliśmy zrobić, żeby uratować polski handel. Oczywiście polski handel nigdy nie zniknie, zawsze pozostaną małe i średnie przedsiębiorstwa krajowe, ale już nie w segmencie wielkich graczy.

Jednak rzeczywistość potrafi niekiedy zaskoczyć. Widzimy, że do czołówki dołączyła w ostatnich latach sieć Dino, której główny udziałowiec jest Polakiem. To na pewno jest istotny benchmark dla wszystkich polskich przedsiębiorców, pokazujący, że jeszcze się może udać. Jeżeli ktoś jest zdeterminowany i ma skuteczny, dobrze pozycjonowany model, a także umie nim zarządzać i dba o koszty, to ma szansę rozwinąć sieć do istotnych rozmiarów.

Rozmawiał Paweł Jachowski

* rozmowa przeprowadzona została przed majowym wyrokiem Sądu UE w sprawie podatku handlowego – red.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 15

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Życzliwy klient sieci ChP 3 6 miesięcy temuocena: 100% 

    No cóż... Kolejny powrót SM do Marola i ChP wskazuje, że właściciel miota się w koncepcyjnej i decyzyjnej niemocy. Poprzednie lata rządów SM w firmie prowadzały tylko do bałaganu i wewnętrznych konfliktów, co skutkowało nie wykorzystywaniem możliwości marki, szczególnie ChP. Teorie znakomite, ale jedyne stosowane rozwiązanie to cięcia i nowe, oczywiście wyższe targety sprzedażowe, o których i tak wiadomo, że nie zostana osiągnięte. I zwalanie wszystkiego na zakaz handlu w niedzielę tylko potwierdza brak prawidlowej diagnozy problemu. W Niemczech wszystkie niedziele sa wolne od handlu i jakoś dają radę. Panie prezesie, działa pan w branży, w której ilość codziennych zakupów nie zależy od CZASU PRACY SKLEPU, tylko od zasobności portfeli kupujących i oferty, która jest w sklepie. Aż trudno uwierzyć, że właściciel tak dużej oganizacji handlowej wierzy w bajki Obawiam się, że z powodu braku jasnej definicji konceptu biznesowego układu Marol-ChP, obie marki znikną z rynku jak Piotr i Paweł.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Spostrzegawcza 2 6 miesięcy temuocena: 100% 

    Teoria, teoria i jeszcze raz teoria

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jakub 1 7 miesięcy temuocena: 100% 

    Hmm. Im dłuższy wywiad tym większe problemy - tak często bywa. Bywały już duże wywiady z Piotrem i Pwełm, Almą czy MarcPolem - wszyscy skończyli tak samo.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony