REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)

(fot. pixabay.com)

Rynek karmy dla zwierząt jest bardzo różnorodny. Dominującą pozycję zajmują na nim oczywiście najwięksi i najbardziej znani producenci, ale w wielu sieciach handlowych dobrą sprzedaż notują także produkty marki własnej. Dodatkowo, pojawia się coraz więcej małych producentów, na których klienci także zawracają uwagę, ze względu na trend poszukiwania produktów o wyjątkowych parametrach. 

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Ponad 80 milionów europejskich gospodarstw domowych jest zamieszkiwane przez zwierzęta domowe, przynajmniej w 21 proc. z nich mieszka pies, a w 24 proc. - kot. Produkty dla zwierząt to olbrzymia gałąź gospodarki, na którą składa się ok. 200 fabryk produkujących karmę dla zwierząt, blisko 1 milion miejsc pracy i roczne obroty rzędu 20,5 miliardów euro. Do tego dochodzą akcesoria (7 miliardów euro rocznie) i usługi (9 miliardów euro) dla zwierząt. Branża ta stale rośnie w tempie ok. 2 proc. rocznie.

Dynamiczne wzrosty, które obserwujemy na rynku karmy dla zwierząt wynikają m.in. z tego, że w społeczeństwie generalnie wzrasta świadomość dotycząca jakości pożywienia. W Europie zachodniej różne koncepty naturalności zyskują od lat na popularności, np. np. karmy bio, wegańskie, oparte na alternatywnym źródle białka, z limitowanymi składnikami, ze składnikami ze źródeł certyfikowanych, diety Raw food, diety spersonalizowane (pudełkowe), czy produkty w opakowaniach z recyklingu, lub z „clean label”, czyli z tzw. czystą etykietą. Przykłady takich produktów możemy zauważyć również na półkach krajowych sklepów.

Przykładowo, Carrefour Polska od zeszłego roku realizuje strategię upowszechniania produktów bio. – Jest to odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi i coraz częściej poszukują zdrowych, wytwarzanych z naturalnych składników produktów nie tylko dla siebie i swoich bliskich, lecz także dla swoich zwierząt – tłumaczą przedstawiciele sieci. Dlatego Carrefour Polska, jako jedna z pierwszych sieci handlowych w kraju, rozwija w swoich sklepach ofertę ekologicznych karm dla psów i kotów. Poszerzany jest też asortyment produktów dla zwierząt z nadwrażliwością pokarmową lub alergiami. Do oferty wybranych sklepów Carrefour wprowadził wegańskie karmy, które nie zawierają potencjalnie uczulających składników, takich jak pszenica, gluten, soja, mięso, ryby, jaja czy nabiał. W asortymencie znajdują się karmy suche i mokre dla psów i kotów, a także ciasteczka i gryzaki warzywne. – Wszystkie produkty zawierają tylko naturalne składniki i są całkowicie wolne od GMO czy sztucznych aromatów i barwników. Wegańska karma wzbogacona jest witaminami i minerałami, a także niezbędnymi suplementami – podkreślają przedstawiciele sieci Carrefour Polska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony