REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Szopi.pl dostarcza swoim klientom zakupy z Biedronki, Lidla i innych sklepów

Szopi.pl dostarcza swoim klientom zakupy z Biedronki, Lidla i innych sklepów (fot. materiały prasowe)

Strona 2 z 2
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

- Sklepy internetowe Carrefoura czy Auchan są oczywiście naszymi konkurentami. Obserwujemy je, ale uważamy, że nam nie przeszkodzą. W czym innym bowiem upatrujemy naszych przewag konkurencyjnych - tłumaczy Płuciennik. Pierwszą i podstawową przewagą Szopi.pl ma być szybkość dostaw - zakupy trafiają do klienta zwykle w ciągu jednej godziny (o ile oczywiście klient nie życzy sobie dostarczenia ich w późniejszym terminie). Tyle czasu zajmuje wysłanie szopera do sklepu, zrobienie przez niego zakupów, a następnie dostarczenie towaru do klienta.

Druga potencjalna przewaga Szopi.pl nad konkurencją związana jest z tzw. customer experience. Towary dostarczane są zawsze w ekologicznych, papierowych torbach. Klient poznaje sms-em imię przypisanego do niego szopera. A gdy w trakcie kompletowania zakupów w sklepie okazuje się, że jakiś towar jest chwilowo niedostępny, szoper od razu dzwoni do klienta i pyta go o to, czy ten życzy sobie jakiś zamiennik, a jeśli tak, to jaki.

Aktualnie w Szopi.pl zaangażowanych jest blisko 100 szoperów. - Nie wszyscy pracują w pełnym wymiarze czasu. Często są to studenci. Cechą naszej firmy jest elastyczne zatrudnienie, które umożliwia zarabianie pieniędzy osobom, które muszą dostosować swoje godziny pracy do innych obowiązków - tłumaczy Płuciennik.

Szopi.pl obsługuje już ok. 100 klientów dziennie, a średnia wartość koszyka mieści się w przedziale 100-200 zł (norma dla zakupów spożywczych przez internet). - Obserwujemy szybkie wzrosty, ostatnio udało nam się podwoić obroty z miesiąca na miesiąc - zdradza prezes spółki On Demand. Start-up ciągle znajduje się w bardzo wczesnej fazie i wymaga inwestycji, ale Płuciennik twierdzi, że firma może być na plusie już za dwa lata.

Spółka liczy na tzw. premię za pierwszeństwo. Podobnego biznesu w Polsce jeszcze nie ma. W Stanach Zjednoczonych w podobny sposób działa firma Instacart, którą pięć lat temu założył Apoorva Mehta, były pracownik Amazona. Już w 2015 r. wartość Instacart szacowano aż na 2 mld dol.; w tym samym roku w spółkę zainwestowało Whole Foods. Próby stworzenia podobnych platform podejmowane są także w Azji, ale Europa została z tyłu.

- W momencie, gdy zbudujemy odpowiednią skalę, konkurentowi trudno będzie wejść na rynek - tłumaczy Płuciennik. Firmę On Demand założył wspólnie z Ireną Kaczor w lipcu 2016 r. To oni odpowiadają w całości za finansowanie projektu. Prezes spółki zapowiada jednak, że w przyszłości wspólnicy będą myśleć o pozyskaniu kolejnego inwestora, w celu przyspieszenia rozwoju Szopi.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 87

  • 66
    BARDZO PRZYDATNY
  • 6
    PRZYDATNY
  • 5
    OBOJĘTNY
  • 10
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (17)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Rs 17 ponad rok temu

    Dlaczego brak mojego komentarza?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~RS 16 ponad rok temu

    A kto będzie odpowiadał za zatrucie się np. tak kupionym mięsem. Czy transport do domu kupującego gwarantuje zachowanie narzuconych prawem norm. Gdzie jest SANEPID i PIH. Przecież np. w przypadku legalnej dostawy nabiału czy mięsa prawo nakazuje obowiązek stosowania chłodni. Skoro Biedronka i Lidl biorą w tym pro ederze udział to łamią prawo.

    oceń komentarz
  • ~kammel 15 ponad rok temuocena: 67% 

    Kiedy "Szopi" na Śląsku i w Sosnowcu ? Czekamy na tą usługę.

    oceń komentarz
  • ~AntyPiS 14 ponad rok temuocena: 77% 

    sam się wstydź hausie, jeśli dla ciebie tekst informujący o tym że firma jest na minusie jest promocyjny

    oceń komentarz
  • ~DrHouse 13 ponad rok temuocena: 21% 

    @Antek: Dokładnie... jak jest "obiektywny" artykuł to są też "obiektywne" komentarze ;) Wiadomoscihandlowe wstydźcie się!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Antek 12 ponad rok temuocena: 100% 

    Wyjątkowo nachalny marketing tzw. szeptany (tutaj szemrany) został zastosowany. Nie wzbudza to mojego zaufania do tego sklepu jeśli stosuje takie metody.

    oceń komentarz
  • ~Ania R. 11 ponad rok temuocena: 0% 

    Powiem szczerze że nigdy nie lubiłam zakupów, szczególnie w sobotę, przeciskanie się przez tłum ludzi, kolejki do kasy...koszmar, teraz mogę wstać rano zrobić zakupy i mam je o ustalonej porze na progu, fajna sprawa :-) do tego jak ktoś chce to dostałam voucher od mojej Szoperki, możecie użyć bo jest dla każdego nowego klienta: MAŁGORZATA7691

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Marysia z Krakowa 10 ponad rok temuocena: 17% 

    Kod : DAMIAN8549 naprawde działa!! Polecam sprawdzić

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Tomek 9 ponad rok temuocena: 0% 

    Darmowa dostawa przy użyciu vouchera TOMASZ9839 !! Wielokrotnego użytku, polecajcie znajomym, świetna obsługa !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~DrHouse 8 ponad rok temuocena: 25% 

    A gdzie informacja "artykuł sponsorowany"?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gekonica 7 ponad rok temuocena: 50% 

    Gorąco polecam Pana Emila z Krakowa! Zakupy miałam w niecałą godzinę i dorzucił coś od siebie w promocji

    oceń komentarz
  • ~DragoN 6 ponad rok temuocena: 14% 

    Hej daje Wam mozliwosc skorzystania z darmowej dostawy na zakupy Kod : DAMIAN8549 , wystarczy ze wpiszecie ten kod w koszyku a dostawa pod Wasz adres bedzie za DARMO !!

    oceń komentarz
  • ~mariolka89 5 ponad rok temuocena: 38% 

    bez wychodzenia z domu zamówiłam pieluchy dla mojego małego Antka. Zakupy w godzinę były w moim mieszkaniu, bez wychodzenia z domu

    oceń komentarz
  • ~EasyRide 4 ponad rok temuocena: 75% 

    jeśli faktycznie jest dostawa z lidla, to ja wchodzę w to

    oceń komentarz
  • ~Viride 3 ponad rok temuocena: 67% 

    Próbowałam kilkukrotnie robić u nich małe i duże zakupy i niestety wielokrotnie się zawiodłam. Zakupy dotarły spóźnione godzinę, wielu produktów brakowało choć były na stronie, zakupy wrzucone były do torby tak że część się pogniotla a produkty mrożone czy chlodzone się rozmrozily. Kładą duży nacisk na rozszerzenie zasięgu i liczby sklepów ale zapominają o jakości. Wielu charakterystycznych dla Lidla czy Biedronki produktów nie ma u nich dostępnych, brak jest opisu, często brak zdjęć czy gramatury. Zdecydowanie bardziej polecam ezakupy z Tesco.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~dsw 2 ponad rok temuocena: 100% 

    Czy ta usługa będzie dostępna w średniej wielkości miast? Duże miasta są obsługiwane w ten sposób.

    oceń komentarz
  • ~SamTamTam 1 ponad rok temuocena: 86% 

    Jestem wielkim fanem. Mam nadzieje że utrzymają poziom obsługi, bo na razie jest rewelacyjnie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony